Weinig tijd en toch de vrijheid?

Kan iemand mij misschien een goed advies geven?
Ik ga april 2007 met mijn vriend 3 weken naar Nepal, we willen in die dagen heel graag gaan raften, mogelijk naar een national parc, maar vooral een mooi trekking maken. Ik heb al meerdere adviezen gehad van mensen die vanuit europa vantevoren hadden geboekt. Ik heb vooral met mn rugzak rondgereisd waarbij ik wat meer tijd had om trips bij aankomst te regelen.
Weet iemand of het mogelijk is bij aankomst in Kathmandu alles te regelen, of gaat ons dat een aantal dagen kosten voordat we een organisatie hebben gevonden die binnen 2 dagen een trekking met een groep gaan maken gaan?? We zouden het liefst met een groep meegaan.

Alvast bedankt! Groeten Carlien

Hoi,
Het hangt er een beetje van af welke trekking je wil maken. De toeristische tochten zoals in en rondom de Anapurna’s, Everest base camp e.d. kan je elke dag starten. Maarre … dan zijn je 3 weken al snel gevuld.
Bekijk dus eerst welke trekking je specifiek wil doen.
Veel van deze tochten kan je trouwens ondernemen zonder reisorganisatie, gidsen of dragers. Je volgt gewoon de massa, koopt eventueel een reisgids met de aangegeven paden en slaapt in de vele guesthouses die langs je route liggen. Denk maar niet dat je daar alleen zal rondlopen, dus gezelschap heb je ook zonder dat je met een groep vertrekt. Dragers kan je eventueel nog inhuren op 't laatste moment in het laatste dorpje.
De niet toeristische tochten moet je meestal met gids (en dragers) doen en dan betaal je ook een duurdere permit en slaap je in tenten. Hier heb ik geen ervaring mee.
Raften kan je in Kathmandu regelen. Vaak heb je de volgende dag al een trip. Welke rivier je doet, is afhankelijk van het seizoen (waterstand).
Moest je de kans hebben: Bhoti Kosi of Sun Kosi zijn geweldig met hun class 4 en 5 rapids. Deze kan je boeken in Kathmandu.
Ook vanuit Pokhara kan je raftingtrips boeken.
Gezien je beperkte tijd, zal je niet veel parken meer gaan bezoeken als je al een rafting en trekking hebt gedaan. Want in en om Kathmandu is ook nog heel wat te zien wat je zeker niet wil over slaan.
Chitwan is zowat het bekendste N.P. maar ook erg teleurstellend als je vertrekt met het idee daar een kudde neushoorns en massa’s krokodillen te gaan zien. Ik had maar één neushoorn gezien in 't wild (van af de rug van een olifant), en een verweesd neushoorntje dat elke dag in 't dorp rondliep op zoek naar eten.

Succes met je voorbereidingen.