Volgend jaar ben ik van plan ergens in het voorjaar of kort voor de zomer een roadtrip rond de Oostzee te maken. Het ‘deel Rusland’ zal er zo uitzien: Helsinki - St. Petersburg (3 nachten) - Tallinn. We zullen de Fins Russische grens dus passeren bij Vaalima. Ik wil met de auto liever niet tot ver het centrum in gezien de verhalen die ik hier en daar lees. Het Vasileostrovsky District lijkt mij een geschikte plaats om een paar nachten door te brengen. Na die paar nachten dus door naar Tallinn, waar we logischerwijs bij Narva de grens met Estland over zullen gaan.
Ik heb al veel gelezen over de wegen in Rusland en het weggedrag van de Russen. Maar dit was veelal al wat oudere informatie van een jaar of vier/vijf geleden. Ik was dus benieuwd naar een kleine statusupdate. Ik neem bijvoorbeeld aan dat met de komst van het WK in 2018 er ook al het nodige is veranderd. Zijn de wegen op het genoemde stuk echt (nog) zo slecht? Heb een aantal delen wat met Google Streetview bekeken, maar dat leek me nog niet zo raar.
Verder vroeg ik me ook af hoe het staat met deze weg:
Kan er op internet niets over vinden, maar gezien het voetbalstadion dat daar staat zal deze voor het WK van 2018 klaar moeten zijn gok ik zo. Iemand enig idee hoe het hier mee staat? Zou het reizen naar Vasileostrovsky een stuk makkelijker maken ineens.