St. Petersburg-Murmansk

weet iemand op daar een goede weg naar toe gaat?op 23.julie vertrek via polen,kaliningrad,riga tallien ,st.petersburg -murmansk en wat kost de diesel ?is er info; a.u.b.lol2

De M18 loopt daar. Diesel kost ongeveer 50 cent.

bedankt voor de info ,wij ; zijn gek op [ik noem het maar provincie Nordland ] en in Ivalo staat een wegwijzer, Murmansk en toen was er een plannetje; en wij gaan het gewoon doen .23. juni is onze dag.wij noemen het de nordland virus!:vak01: ha ha :RUSSIA: groetjes peter

Uitdagend ritje Peter :stuck_out_tongue:

Ik neem dan aan dat het de 91 is die van Ivalo naar Murmansk leidt. Ik heb zelf geen enkele kaart waar het Russische deel van deze weg op staat :confused:

Ik zou het in ieder geval allemaal goed voorbereiden en zeker wat de visa betreft (indien via Kaliningrad heb je multiple entry nodig en verder moet de auto geloof ik vermeld staan op de uitnodiging)

Verder heb je daar boven te maken met nogal wat restricted area’s File:Map of Northern Fleet bases ENG.svg - Wikipedia

Succes!

wij hebben geen uitnodiging ? wij willen een visa bij de grens halen, dat mag :dat is nieuw .ons Auto is voor daar, mee verzekerd en wegenbelasting betaal ik gewoon .de belangrijksten worden wat betreft :eten ,tanken , de weg vragen en hoe ik iemand moet aanspreken hebben wij ook al geleerd [ towarisch een vrind die onbekend is} wij zien het wel war het schip strand? groetjes

Het is weer eens wat anders…

Overigens vind ik dat je bijzonder luchtig kan zijn over een reis als dit; “We zien wel waar het schip strandt”? :hihi:
Hopelijk pakt het allemaal goed uit en veel plezier met de nieuwe en uitdagende ervaring!

Beste Danechka ;bedankt voor jouw Reactie ,wat ik bedoel is ;als wij geen Visa krijgen? dan nemen wij in Tallinn de Boot naar Finland. Wij zijn al drie keer via Polen -Augustow , Litouwen ,Tallinn, en zonder problemen. en gewoon bij de Boeren met briefjes van 5 euro boodschappen halen . gewoon doen ,vriendelijk zijn ,een pivo uit Holland Cadeau geven .Wij willen de Samis ,en de rendieren zien en misschien heft de ene of andere Visserman in Murmansk een bootje om een visje te vangen ? wij zijn avonturiers en hebben altijd een plan B.en drie maanden de tijd .en natuurlijk zal iets miss gaan. das maakt het spannend als je meer weet of iemand anders hoor ik het graag groetjes peter:wereld:

Nu ladno…
Ik lees in je vorige bericht dat je hebt geleerd hoe je mensen aan moet spreken in het Russisch; houdt daarbij ook je kennis van de Russische taal op of weet je je verder ook te redden?

Het zal niet goed geschreven zijn .maar spreken gaat. sabrawka.benzine pomp,diesel maslo .priwjet,hoi tegen mensen die ik ken drug goede vrind podruga vrindin .charco warm cholodno koud ,carascho ,plocho rano utro octend vecer avond mohoe ja sabrawits machiene bez problem koleso en china wjsat ja dolcen ik moet [cleb,maslo sir ,kolbasa malako zweti sagar pirok kartoffel kapuska obied.je hoop dat het huis tuin en keuken programma en na pravo ile levo op die ulica genoeg is maar ik ben nog bezig . geroetjes peter:zon02:

Ok, udachi! :hihi:

ja choschu spacibo podruga .peter:cheer:

Говорите ли вы Россию?

Ik sta volgende maand ook op de boot van Helsinki naar Tallinn, maar ben denk ik al terug als jij op weg gaat. Volgend jaar wil ik weer naar Rusland :nod:

Ну да, я думаю что он говорит по-русский! (Может быть не очень хорошо но это нормально)
А ты говоришь по-русский тоже?)))

En waar was je van plan heen te gaan in Rusland? :slight_smile:

dobre vecer towarisch,ja gawary pa ruski [malinki ] ik zal de mooie oude stad Kaliningrad willen zien ,en de Tuinen en het museum in St. Petersburg .maar om dat ik een natuurmens ben houd ,ja lubija Daroga Les,in de gezelschapt van crestianiens ben ik een echte mens. ik houd van Paddestoelen,bosbessen meren en rivieren tundra russia karelia tot Murmansk : middernachtzon, en ik hoop dat in Murmansk bij een Visserman een boot te huur is met Kapitan en misschien een vis vangen ?en naar de zeehonden kijken.en de mooie Vogels naar de samies met hun mooie kleeding trachtenen de Rendieren ;het is een hartewens van mijn.en terug via Ivao [Finland].groetjes peter.:dag : ha ulica M 18.

hoi Edwin,wij vertrekken 23.juni naar Duitsland en dan naar Polen,[krakow]en daar 1.weekje bij vrinden daarna begint het spannend te worden het is ;da of net,en wij hebben 3.maanden de tijd.met bus en caravan ben ik een vrije Vogel enik hoop mijn harte wens komt uit.:wereld:

Peter, neem eens contact op met een visumbemiddelingsbureau, misschien kunnen zij je helpen je droom uit te laten komen. Je word dan wel een unieke verschijning daar in Rusland met een caravan achter de bus, ik zag er namelijk geen enkele caravan. Ook geen Nederlandse auto’s trouwens :stuck_out_tongue:

Danchenka, nee ik kan niet zomaar Russisch lezen, schrijven of verstaan, alleen met een vertaalhulpmiddel kan ik wat woorden vertalen. Ik zou het wel heel graag willen leren, maar het Cyrillisch alfabet is op zich al een uitdaging en talen zijn zo wie zo niet mijn sterkste kant.

Waar de trip volgend jaar heen gaat ……
Wel het word in ieder geval weer een roadtrip, in 2010 heb ik een roadtrip van 6 weken gedaan waarvan 5 dagen door Rusland. Naar binnen via Finland en er uit via de Oekraïne, zo’n 1500 km door Rusland gereden dus met stops in St Petersburg en Moskou. Ik vond het geweldig en wil dus graag een vervolg.

De volgende keer wil ik dan graag een stuk verder, aanvankelijk had ik het plan om via Sakhalin naar Japan te reizen of via Vladivostok op de boot naar Zuid Korea. Maar ik ben bang dat dat toch te duur word i.v.m. de benodigde Visa, carnet de passage, verschepen van de auto terug naar NL en ik moet dan zelf natuurlijk ook nog terug :stuck_out_tongue: Op het moment onderzoek ik daarom een trip Nederland, Duitsland, Oostenrijk, Hongarije, Roemenië, Bulgarije, Turkije, Georgië, Azerbaijan, Kazachstan, Rusland (In de buurt van Novosibirsk het land in). En dan voorbij het Baikalmeer weer terug, ongeveer via dezelfde route.

Dit jaar rustig aan, rondje Botnische golf :slight_smile:

beste Edwin heel aardig dat je Zorgen maakt .maar ik ben een vrije vogel .en uniek of niet iemand moet de begin maken .het gaat hier om, hun zullen aan Visite wennen. als de lokale bevolking baat bij heeft, en wat geld binnenloopt ;hoop ik dat hun zeggen ,dobro djen waarom komen hun niet vaker ? ik heb mijn altijd aan de reis organisatie ge ergert! hun laten de lokale bevolking niet verdienen.Kijk eens naar Venezuela organiseerde Rimboe trip .DE Buschauffeur krijg zo weinig en had geen geld om eten te kopen .de reis lijder vroeg om de rest van onze af gevreten resten .ik was toen zo boos .ik ik heb spaghetti met een soort bolognese en Pizza … want ik ben zelfs ook vrachtwagen chauffeur en die jongen heft gegeten. en waas zo blij .door min beroep waas ik al vroeger in Russland Je katarienenburg en ook was ik al in Alma Ata .en wij hebben de Chineze Grens wacht ,geld gegeven om met een voet over de lijn te staan , jonge wat hadden wij een pret.ha ha en in Rostov a.d. donau [.poctob a danu],ik houd van die mensen en lekker wat ongeorganiseerde rommel. met altijd een plan B OF C.:chin:

Mocht je ooit hulp nodig hebben met het leren van Russisch, dan mag je me altijd iets vragen!

Ik heb trouwens je site bekeken van “driving around the world” en ik vind het echt super hoe je dat allemaal doet. Het lijkt me geweldig om te doen. In ieder geval veel plezier met alle reizen en dat je nog veel geweldige roadtrips kan maken! :slight_smile:

Als je via Hongarije naar romaeije wil heb je een Ro RO Boot naar Istambul ,maar korter en beter te rijden is Bulgarije de oude transit weg naar Kapikule Ederiene , Istambul over de Brug[Bosborus],Ismit Bolu dar [Berg]Ankara dan heb je 2. mogelijkheden .Maladja Via Kaisere of via Konia ,het eeuwen oude Tarsus, Adana, Ozmanie, Gaziantep Adiaman Kars Russia ;dat is een van de mooiste Wegen die ik in mijn leven bent gereden ;Tip in de bergen heb je kleine Restaurantjes ,goed koop ,netjes en lekker, neen een water emmer mee . op elke grote benzinepomp in de wc waterkraan binnen in de toilet wel de oudere manier van shouwer maar het mag .vragen hoeft niet,heerlijk uit gekoeld,kan je verder.een aanrader Adiaman Diabakier.als je er dog bent op deze weg krijg je de Numrut Dar[berg ] dat bijzonder aan deze is je gaat voor zon op gang naar boven de zon komt van onder de berg uit op de oostkant en verlicht de berg top heel binnen 1. 2.uur en op eens denk je je bent in Egypte prachtig mooie oude belden .beneden is een netjes hotel en eten in Diabakier heb je heet Water uit de Grond is goed tegen Reuma…groetjes:vak01::was:

goeden morgen Edwin ; Gaarne wil ik mijn hartelijk bedanken voor de echte goede tip M18 ik heb gevonden wat ik nodig heb.van uit Tallinn 18km voor 1972229 St.Petersburg op M11 straat naam Primorskoe shosse in russ.Motel met Camping plaats OLGINO tel.=7[812333475 met garded, bewaakt] parking! en in de regio Kola heb je ook een paar campings info op een,. keine angst voor russland .de al in 2005 hebben de duitsers wel in convooi met de campers Karelien Discoverd Volgens hun Aardige Mensen en op de M18 ben je zeker en beglijd door het toeziende oog van de Politie .Op het schier eiland Kola zijn ook Activiteiten aangeboden vissing trips Jacht en Wandel Trips Autocross Dus niet meer bang zijn gewoon doen. de groeten van een avonturier Peter:dag: