wat een super idee heb je, zelf wil ik ook zo graag weg uit Nederland, maar wil zo graag dit avontuur aan samen met iemand, die deze stap ook graag wil gaan doen!
Waarom ik weg wil: Het klimaat!
tja het klinkt stom, maar kan niet goed tegen het nederlanse klimaat (veel pijn)
En natuurlijk ook vrijheid, ruimte, en ga zo maar door.
wil dus graag ergens heen waar bergen en een warm klimaat is.
Maar denk dat ik hier niet goed zit, ben meer op zoek naar een persoon, die het net als ik een uitdaching vind, om samen te gaan Emigreren.
en als we op de plek zitten, zien we wel verder.
hoi dennis,
ik heb inderdaad facebook,en heb proberen je te vinden,dat is helaas niet gelukt,ik hoop dat je mij kunt vinden.
ik hoop ook dat je alsnog hyves wilt toevoegen,want met facebook doe ik niet zoveel.
echt grappig dit soort dingen…ik lees je verhaal bij toeval en ik herken er heel veel in. Ik heb hetzelfde gevoel over Nederland als wat jij beschrijft. Heb al veel gereisd en verschillende landen en clturen gezien en ervaren. Terugkeren naar NL bevalt steeds zwaarder. Ik ben momenteel met een opleiding bezig en als ik die afgerond heb, wil ik gaan emigreren. Het fijne is dat de mensen om me heen, dit allang hadden aan zien komen en staan hier ook positief tegenover. Dat geeft me wel veel steun en vertrouwen. Als je een keer hierover verder wilt kletsen, stuur maar een PB met je mailadres.
Als je links hiernaast op mijn naam klikt en dan op ‘bezoek website’, dan heb je me zo gevonden hoor
Hyves heb ik een jaar geleden opgezegd omdat ik Facebook een stuk fijner en volwassener vind. Ook meer internationaal. Dus ik denk niet dat ik je kan toevoegen zonder Hyves-account
Ja ik denk dat er stiekem best veel mensen met deze droom rondlopen en een zelfde gevoel over Nederland hebben. Jouw voordeel is dat je best veel ervaring hebt met reizen.
Hoezo heb je veel pijn hier? Iets met gewrichten?
Ik heb hetzelfde hoor, dat ik het liefst ook iemand wil tegenkomen met dezelfde doelen. Je kunt elkaar veel beter motiveren en je staat er gewoon niet alleen voor. Dat voelt een stuk prettiger.
Ik heb spier-reuma.:frown:
Gelukkig dus dan zit ik niet verkeert,
En weet je al waar je naar toe wilt? ik las net dat je het zelfde als ik wil, bergen en een beter klimaat.
Het is best moeilijk om een plek te vinden waar je kan aarden, het moet ook goed voelen.
Nee nog niet echt. Het hoeft ook niet permanent te zijn in het begin. Het mag ook best een paar maandjes in het buitenland en een paar maandjes in Nederland.
Eerst maar eens zorgen dat ik mijn leven weer kan oppakken (vanaf november) en geld kan sparen. Dat laatste is het grootste probleem op dit moment om zomaar weg te gaan. Maar daar komt verandering in
Best vervelend om reuma te hebben, mijn moeder heeft er ook last van. Die heeft ook problemen met het klimaat. Als jij de mogelijkheid hebt om je wens in vervulling te laten komen, dan zou ik er voor gaan.
Ja idd meer mensen hebben dit zo te lezen. Ik volg vaak mijn gevoel, maar probeer om de realiteit voor ogen te houden. Helaas kun je niet altijd zomaar je spullen pakken en vertrekken. vereist toch enige voorbereiding. Mijn besluit is al genomen om te gaan, dat is al stap 1. Ik zou eerst graag naar Tunesie willen.
Zit nog wel even aan nederland vast,
moet revalidatie doen, (een half jaar of langer)
en daarna heb ik de vrijheid,
Gelukkig heb ik wel al wat geld gespaard, maar dat kan altijd wel meer.
ach wie weet gaan we wel samen, (hoeft niet natuurlijk)