Wij vertrekken op 15/8 naar sentido palm beach reosrt. Waar kunnen wij het beste terecht voor plaatselijke uitstappen te boeken(safari naar tsavo east of andere interesante uitstappen). Kan je van hier uit ook naar het opvangcentrum voor olifanten van David Sheldrick.
sentido in diani ?
diverse safari kantoren in diani
http://www.kenyanadventures.co.uk/
alle goede bedrijven
het david sheldrick trust is vlakbij nairobi
nogal een stukje verder dan tsavo en amboseli
@Murigi, er is toch ook een weeshuis voor Olifanten naast Shimba hill’s ?
@ weima , dan vlieg je best naar Nairobi en huur je daar een auto, die wordt je gebracht op de luchthaven
Er is pas een olifantje geboren in het giraffe park in Langata.
greetz
Over de Sheldrick Foundation. Heb je een olifantje of neushoorn geadopteerd? We hadden 3 jaar lang 2 olifantjes geadopteerd en kregen keurig iedere maand een dagboek van alle olifanten en neushoorns opgestuurd maar toen we tot 2 keer toe onze olifantjes wilde zien kregen we geen toegang. De regels veranderde steeds om toegang te krijgen. We hebben zelfs aan de poort gestaan en mochten niet naar binnen. Alles was geregeld kregen we bij vertrek te horen! Na ter plekke het hoofdkantoor in Nairobi gebeld te hebben hebben we besloten om de adoptie niet meer te verlengen. Ze doen echt wel goed werk maar ga er niet zo maar vanuit dat je naar binnen mag. Als je er naar toe wil zou ik alles direct en zelf via het hoofdkantoor proberen te regelen.
Bij Shimba Hills zit een sanctuary maar wat er precies te zien en doen is weet ik niet. Ik ben meerdere keren in Shimba geweest en heb me altijd afgevraagd wat er te zien is en hoe je binnen kan komen.
hey
tis niet binnen shimba hills , t ligt er net boven en is niet zo goed aangeduid. Ik wilde de ferry vermijdne en probeeerde via mazeras en dan landinwaarts bij Maweni te komen… toen reden we er toevallig tegenaan.
De insight Guide over Kenia isbn 90-6655-124-0 geeft een hele blz info over sheldrick.
Ik doneer ook al jaren een weesolifantje in Nairobi. Het klopt dat je niet zo maar binnen mag. dat lees je overal, ook al ben je peetouder, je hebt in die zin niet meer rechten voor een bezoek. Je mag er per dag op vasten tijden een uur binnen. Ik vind je reactie om je abonnement op te zeggen omdat je niet zomaar binnen mag erg vreemd. Het is toch logisch dat je niet zomaar in nen uit kan lopen. De meest olifanten zijn ernorm getraumatiseerd en hebben totaal geen vertrouwen en hebben rust nodig. Het doel is nog steeds dat ze weer zelfstandig kunnen funtioneren in de natuur. Daar hoort dus niet bij dat wij als luxe toerist zomaar aan kunnen waaien als ons dat goed uitkomt. Je zegt dat ze goed werk doen, en dat ben ik met je eens. Dus wordt weer peetouder worden en ga lekker naar een ander park om de dieren van dichtbij te zien!!
Ik doneer ook al jaren een weesolifantje in Nairobi. Het klopt dat je niet zo maar binnen mag. dat lees je overal, ook al ben je peetouder, je hebt in die zin niet meer rechten voor een bezoek. Je mag er per dag op vasten tijden een uur binnen. Ik vind je reactie om je abonnement op te zeggen omdat je niet zomaar binnen mag erg vreemd. Het is toch logisch dat je niet zomaar in nen uit kan lopen. De meest olifanten zijn ernorm getraumatiseerd en hebben totaal geen vertrouwen en hebben rust nodig. Het doel is nog steeds dat ze weer zelfstandig kunnen funtioneren in de natuur. Daar hoort dus niet bij dat wij als luxe toerist zomaar aan kunnen waaien als ons dat goed uitkomt. Je zegt dat ze goed werk doen, en dat ben ik met je eens. Dus wordt weer peetouder worden en ga lekker naar een ander park om de dieren van dichtbij te zien!!
Zoals ik al schreef was er toegezegd dat alles voor het bezoek geregeld was, we kwamen niet zo maar even aanwaaien. We hadden onze 2 kinderen ook verteld dat we naar de olifantjes gingen. Het heeft niets met “luxe toerist” te maken, het gaat om het feit dat ze (in ons geval?) hun afspraken niet nakwamen. Als je toezegt dat iemand op een bepaalde tijd kan komen dan moet je niet op het laatste moment wanneer de mensen er al zijn arrogant gaan staan doen en de toegang weigeren. We hadden de bevestiging schriftelijk. Overigens hadden we het bezoek aansluitend aan de safarie geboekt dus we hadden al andere wilde dieren gezien.
Het is bekend dat ze in afrika niet altijd hun afspraken nakomen. Dat moet je accepteren en dat maakt het land juist zo leuk. Misschien dat je het had kunnen proberen met een extra donatie/fooi/ Daar zijn ze doorgaans erg gevoelig voor. Al met al het gaat om het goede doel toch?? Doordat jullie nu teleurgesteld zijn omdat je niet binnen mocht trek je gelijk je lidmaatschap in terwijl je aangeeft dat ze goed werk doen en dat begrijp ik niet!!! De lofantjes zijn de dupe!!
Blij dat ik mijn mening mag geven en je maar door blijft gaan. Dit is wat wij hebben meegemaakt, 2 jaar achter elkaar. Ik vind dat als je een goed doel steunt, je zwart op wit hebt dat je kan komen je niet extra hoeft te betalen zoals jij voorstelt. Ik zat met 2 teleurgestelde kinderen en was klaar met ze. Voor de duidelijkheid: ik ben al vaker in Afrika geweest en weet hoe het werkt. Omdat het daar zo gaat hoef je niet alles te accepteren. Ieder zijn mening en ik steun wel een ander doel.
he ja !! Lekker briben !! EN dan maar zeiken over de corruptie…
:mad:
Handigje heeft gelijk, als iedereen dat zou doen, zouden ze misschien eens ‘wakker worden’’ uit de bribe lithanie. Als alleen Handigje dat doet, dan zullen ze er helaas niet wakker van liggen…
Gelukkig kan je ook elders waar ze het minder hoog in hun bol hebben de ofanten steunen ! Ook gewoon rechtsreeks bij KWS kan je animals adopten.
Wel fijn om te weten dat doneren, voor welk doel dan ook, geen verplichting maar een vrijheid is.
En ja, het is steeds belangrijker dat we weten waar ons geld naartoe gaat, voor ons eigen gevoel, maar ook voor de uiteindelijke ontvangers.
Als de Sheldrick Foundation geen afspraken kan maken om bezoekers toe te laten, dan moeten ze dat zelf duidelijk aangeven.
Afspraak is afspraak!
Je kunt niemand verplichten of aanvallen op de keus waar men zijn of haar eigen geld aan uitgeeft. :zon02:
eeeeh, waarom citeer je mijn schrijven daarbij ?
Het is MOKO die Handigje voorstelde om te briben ? :
Het is bekend dat ze in afrika niet altijd hun afspraken nakomen. Dat moet je accepteren en dat maakt het land juist zo leuk. Misschien dat je het had kunnen proberen met een extra donatie/fooi/ Daar zijn ze doorgaans erg gevoelig voor.
Ik was in deze niet de aanvallende partij ?
GREETZZZZZZ:slapen:
:zon02: Omdat ik het met je eens ben Mwende :zon02:
Ik ben net terug uit Kenia en heb de weesolifanten kunnen bezoeken. Was geen enkel probleem. Ze zijn 7dg per week te bezoeken van 11 tot 12uur. In december zijn ze een paar weken gesloten. Mocht je in de buurt zijn, dan is een bezoek hieraan zeer zeker de moeite waard!! De Sheldrick foundation doet goed werk!!