Hoi, hoi
Wij zijn net 2 weken terug uit Vietnam en hebben het heerlijk gehad.
Ton, ik heb je favoriete restaurantje niet gevonden en ik geef het weer de schuld. Het was erg warm en benauwd in Saigon. Ik vond Hanoi toch wat relaxer, iets minder druk dan Saigon maar de avonden vond ik in Saigon weer heel gezellig.
Mensen neem wel DEET mee, had ik bij me maar ondanks dat toch gestoken. En wat hebben we iedere dag lekker gegeten. Die heerlijke noedelsoep en de lekkere verse vis.
We hebben nagenoeg onze planning kunnen volgen, een kleine aanpassing met de ER hebben we moeten doen maar achteraf geen probleem geweest. Had ik gelezen hier op dit forum over de Singh Cafe zijn we er toch ingetuimeld. Toch de verkeerde genomen voor een reis naar het Noord-Oosten van Vietnam en Halong Bay en teveel betaald maar goed, we hebben ons er maar niet te druk over gemaakt. Wat ik ze wel kwalijk hebt genomen dat ze ons niet naar Bay tu Long hebben gebracht, ipv gingen we naar Cat Ba.
Ik vond de schilderijen van olieverf erg mooi en heb hier dan ok wat van meegenomen naar Nederland.
We zijn ruim 3 weken van Zuid naar Noord gereisd en het was goed te doen.
In de Mekong Delta hebben we geslapen bij Mr. Hung homestay. degene die nog gaan en de floating markt willen bezoeken ga dan in zijn homestay slapen. Het is er erg gezellig en mr. Hung is een uitermate vriendelijke en vooral vrolijke man. We stonden gewoon bij een hotel in Can tho en hebben hem gebeld en ze kwamen ons netjes ophalen. Zijn homestay ligt zo’n 8km buiten Can Tho en van deze stad hebben verder dan ook iets gezien.
Ton heeft gelijk dat je toch naar deze floating markt moet gaan ondanks dat hij (Ton’s woorden) een stuk kleiner is geworden, maar ben je nooit eerder in Vietnam geweest dan vind ik het toch de moeite waard en zeker als je het combineert met het varen door de kanalen. Wij vonden het erg leuk.
Ton …nogmaal bedankt voor al je informatie vooraf, we hebben er echt wat aan gehad en ik snap nu heel goed je enthousiasme voor dat land. Het is zeker een aanrader!!
Voor alle mensen die nog gaan: Geniet zoals wij dat ook hebben gedaan.
Annelies