Hallo beste mensen,
Na een vakantie van 3.5 week in Viet Nam ben ik weer terug.
Ben op 16-1 weer thuis en viel niet mee met het verschil in temperatuur.
Ben een heel ander Saigon tegen gekomen dan afgelopen januari , Viet Nam veranderd in rap tempo.
Mensen die er 2 jaar niet meer zijn geweest kennen veel gedeeltes niet meer terug.
Voor Saigon al na 1 jaar.
De prijzen voor de horeca zijn wel wat gestegen, maar alleen voor de prijzen in de hotels.
Reken in Saigon , in district 1 op 1.5 usd per flesje tiger gemiddeld.
In Can Tho hebben we ook gegeten.
we betaalden daar voor 4 flesjes Tiger + 1x frites + garnalen in knoflook gegrilld + nassie + halve kip in totaal 10 usd.
Prijzen verschillen per gebied.
Heb , ongelofelijk maar waar, na zovele bezoeken Saigon weer nieuwe plekken aangedaan.
Mooie rustieke restaurants aan een water in district 2; diner voor 4 personen incl. drinken 1000000 VND totaal met een zwembad, helemaal geweldig.
Was ook heel blij dat 1 van mijn favoriete restaurants er nog steeds was.
Deze bereid mijn favoriete Vietnamese gerecht Banh Xeo.
Dit is een gerecht met met een grote loempia + sausjes + een schaal groenten.
Je eet het als volgt.
Je pakt een blad van de groente, vult dit met een korst van de loempia+tauge en rolt deze.
Je dipt dit in 1 van de sausjes en hapt en geniet.
Het beste restaurant is zo te vinden.
Vanaf deze weg ongeveer 25 minuten lopen, maar met de taxi 5 minuten en ongeveer 2 usd.
Deze kan je niet misleiden , omdat het maar 1 rechte weg is en elke afslag is een omweg.
Start vanaf opera house de hoofd ingang met de trappen.
Steek nu over na hotel Continental en ga naar links en loop lang Park Hyatt hotel ( is nu aan de linker kant ).
Je komt nu bij een straat, je gaat nu links af en loopt deze af tot je een paarse/rose kerk ziet ( dus 25 minuten wandelen ).
Daar ga je de straat oversteken ( met de kerk in de rug ( en na 20 meter zie je het restaurant ).
Met de taxi idem.
Neem een taxi bij deze kruising ( bij park Hyatt ) en hij moet deze weg volgen, langs de franse ambassade, chinese ambassade en stoppen bij de paarse/rose kerk. Daar uitstappen.
Omdat je al aan de goede kant bent; kerk is aan de overkant van de straat, het kleine straatje inlopen en je bent er.
Ook de mangroven van Vam Sat bezocht , helemaal leuk, zeker met de vismarkt van Can Gio; zie de foto’s.
Bia Hoi , die te vertrouwen is in district 11 bij de brouwerij van Saigon bier, goedkoop drinken en eten in de restaurants erom heen. Even voor de liefhebbers 5 liter bier a 3 usd.
blikje Saigon special VND 15000. ( VND 20000 =1 usd ).
Wat ik ook helemaal top vind is om weer mensen , die op deze site vragen hebben geteld en iets van mijn adviezen hebben overgenomen , te ontmoeten.
Ik krijg dan wat feed back terug dat de geboden informatie door mensen die er geweest zijn aktueel en correct was.
Het bleek dat zij veel al alle informatie op Wereldwijzer konden vinden die zij nodig achten.
Wel hebben ze deze nagetrokken op andere sites, maar onze bleken te kloppen.
Bij deze wil ik dan ook alle, die daar aan mee helpen bedanken.
ik heb ook niet alle kennis paraat en ben nog bij lange niet overal in Viet Nam geweest.
Dus ervaringen van mensen die op onbekende plaatsen of mooie tips hebben voor Viet Nam, blijf deze aub plaatsen.
Andere toekomstige vietnamgangers kunnen er hun voordeel mee doen.
Misschien is het ook opgevallen dat ik mijn avatar heb veranderd?
Het meisje naast mij is mijn vraagbaak voor als ik iets niet weet.
Als je soms engelse teksten ziet verschijnen dan zijn deze van haar.
Ik weet dat ik niet fotogeniek ben, maar kon geen betere vinden samen met haar, sorry.
Ik en andere enthousiaste mensen die naar Viet Nam zijn geweest ( denk dat ik dat ook voor nu mag schrijven ) hopen toekomstige Vietnam reizigers ook dit jaar te kunnen helpen en wens iedereen ( hoewel wat laat ) een fijn 2013 toe en een geweldige vakantie in Viet Nam.
gr.
Ton.