Banh Xeo eten in Saigon

Omdat er op dit moment weer diverse mensen hebben gekozen voor een vakantie naar Viet Nam, had ik bedacht wat tips te plaatsen.
Zoals de wandeling en nu dus mijn favoriete restaurant voor het eten van "Banh Xeo ".

Deze ligt niet in de omgeving van het backpackers gebied, maar heb de route gedaan vanaf "opera House / Continental hotel ( let op niet "New continental ).

Dit is Banh Xeo en vind dat je het geproefd moet hebben.
Dit is mijn restaurantje ervoor dus; ik ben helaas de man die met mes en vork eet, kan na al die jaren niet eten met Chopsticks, lukt me niet.

http://www.wereldwijzer.nl/showthread.php?t=108434

Dit is een gerecht met met een grote loempia ( deeg met garnaaltjes ed. ) + sausjes + een schaal groenten.
Je eet het als volgt.
Je pakt een blad van de groente, vult dit met een korst van de loempia+tauge en rolt deze.
Je dipt dit in 1 van de sausjes en hapt en geniet.

Het beste restaurant is zo te vinden.
Vanaf deze weg ongeveer 25 minuten lopen, maar met de taxi 5 minuten en ongeveer 2 usd.
Deze kan je niet misleiden , omdat het maar 1 rechte weg is en elke afslag is een omweg.

Start vanaf opera house de hoofd ingang met de trappen.
Steek nu over na hotel Continental en ga naar rechts en loop lang Park Hyatt hotel ( is nu aan de linker kant ).
Je komt nu bij een straat, je gaat nu links af en loopt deze af tot je een paarse/rose kerk ziet ( dus 25 minuten wandelen ).
Daar ga je de straat oversteken ( met de kerk in de rug ( en na 20 meter zie je het restaurant ).

Met de taxi idem.
Neem een taxi bij deze kruising ( bij park Hyatt ) en hij moet deze weg volgen, langs de franse ambassade, chinese ambassade en stoppen bij de paarse/rose kerk. Daar uitstappen.
Omdat je al aan de goede kant bent; kerk is aan de overkant van de straat, het kleine straatje inlopen en je bent er.

Ik vind dit een aanrader.

gr.
Ton.