Vakantie

Hallo beste Viet Nam fans,

Na weer bijna 1 jaar alle vragen te beantwoorden, ben ik nu aan de beurt om naar Viet Nam te gaan.

Vaak geven reizigers hun schema bloot, dus nu ben ik aan de beurt,

Vlieg morgen ( maandag 22-12 ) naar Saigon vanaf Frankfurt non stop.
Blijf hier t/m 2-1 en overnacht in het Continental hotel.

Deze dagen op bezoek bij vrienden die rond Saigon wonen en op stap met vrienden in Saigon.

op 2-1 gaan we een cruise maken van 3 dagen op de " Song Xanh "Sampang, via Cai Be - Sa Dec en eindigen in Can Tho.
Daar dan verblijven in het mooiste hotel van Viet Nam, het Victoria Can Tho Resort ( persoonlijke keuze ).

Dan voor 4 dagen naar Phu Quoc, Chen Sea Resort.
Vandaar dan nog enkele dagen Saigon en op de 17e vliegen weer naar Frankfurt.

Mijn volgende post komt dus vanaf dinsdag uit Viet Nam.

gr.
Ton.

Een hele goede reis en een fijne vakantie Ton! En dank voor alle nuttige info het afgelopen jaar.

Greetz,
Reisbloggers

www.reisbloggers.nl

Goeie reis en als je wil, kom even langs als je tijd hebt voor een bakkie. Saigon D7

Fijne vakantie!!

Hallo Beste mensen,

Helaas moet ik schrijven, ben weer terug in Tilburg.
Maar wat weer een geweldige vakantie gehad in het mooie Viet Nam met enkele onverwachte gebeurtenissen.

Ik begin eerst maar mensen te waarschuwen, dat er op diverse plaatsten flink aan de metro word gewerkt; dus daar rekening mee houden met hotel keuze voor Saigon.
Voor Backpackers geen probleem in deze buurt rond "de Tham street ".

Nu mijn vakantie in een notendop.

Ben vertrokken op 22-12 en dus aangekomen op de 23e.
Op 25-12 , mijn verjaardag, gevierd in Saigon en dat deze dag waren ze niet vergeten.
Heb op diverse adressen taart en ijs aangeboden gekregen.

Maar de grootste verassingen kwamen de dagen erna.
Op zaterdag voor nieuwjaar werd ik 10 minuten geïnterviewd door “HTV”; is de zender voor zuid- Viet Nam, en is uitgezonden.

Op oud en nieuw, 00:20 uur , werden wij, vrouw en ik, naar het podium geroepen van het hotel waar we altijd verblijven in Saigon, en werden we overladen met bloemen en cadeaus voor loyaliteit voor 50 boekingen.
Daarna kwam er iemand van de tourisme afdeling van Saigon om mij te bedanken voor het promoten van Viet Nam als reisbestemming.
Dit ook weer uitgezonden op “HTV” volgens de mensen van het hotel, was toen aan het varen in de Mekong Delta.

Hadden een geweldige trip in de Delta, een geweldig verblijf in Can Tho.
Verblijf op Phu Quoc was weer een geweldig weerzien met kennissen daar.

Toen hadden we nog 5 dagen Saigon en deze hebben we doorgebracht met vrienden en hebben hun ouders weer ontmoet in de dorpjes rondom Saigon.

Dus eindig weer met dezelfde woorden als waar met begonnen was, weer onvergetelijk en volgende keer weer.

gr.
Ton.

Hey Ton,

Fijn om te lezen dat je er opnieuw een geweldige tijd hebt gehad!
Je wordt er nog een beroemdheid :-).
Ik zag dat je ook een mooie trip in de Mekong Delta hebt gemaakt!
Kun je mij daar later mee op weg helpen? Wie weet kom ik jou kennissen daar ook tegen!

Groetjes,
Robby, je Belgische vriend!

Hoi Robby,

Te veel eer, jij bent beroemder in jouw stad dan ik in Viet nam.
Na de uitzendingen waren er welgeteld 17 a 20 mensen die vroegen of ik dat was.

Wanneer ik alleen jouw interviews tel in de kranten en tv ben je veel meer ervaren dan mij daar mee.

Ja, die Mekong trip van Cai Be via Sa Dec naar Can Tho, 3 dagen met 2 overnachtingen aan boord, was helemaal super.
Zoals je weet was ie wel wat aan de prijs.

Maar ik had het zo bedacht.
2 x een hotelkamer is al snel 100 USD = 200 USD

3 dagen een excursie is ook al zo 450 USD minimaal voor 2 personen.
Tour naar Cai Be prive kost 200 USD, Cai Rang kost 120 USD voor een prive boot.

Tel daar 2 lunches en 2 diners bij op, dan kom je ook op iets van 100 USD voor 2 personen uit.

Dan zouden 3 dagen zo rond de 750 USD gaan kosten.
De boottrip koste 1100 USD en betaald met een koers voordat de Euro fors ging dalen.

Dus uitstekende boottocht en heel veel luxe maar dus met meerkosten per dag van 50 USD pp.
Met ongeveer 10 uren varen door de kanalen van de mekong, markten van Cai Be, Cai Rang, Sa Dec.
5 bezoeken aan lokale mensen, fiettochten, musea enz.

Natuurlijk niet vergeten dat de avonden heel romantisch kunnen zijn wanneer je op een voordek van een Sampang een flesje wijn drinkt.

Denk dat jouw Hanne dit wel aanspreekt :slight_smile:

gr.
Ton.