Geboekt

Halle beste mensen,

Misschien dat er mensen zijn die willen weten wat ik dit jaar ga doen voor mijn vakantie.
Jullie laten het ook allemaal weten wat je wilt gaan doen voor de vakantie, dus kan ik niet achterblijven

Ik heb net alles geboekt en ga over 8.5 maand naar Viet Nam en Cambodja.

Schema als volgt

28-12 vanaf Frankfurt met VA naar Saigon
3-1 Saigon naar Siem Reap ( vliegen )
6-1 Siem Reap naar Phnom Penh ( auto )
9-1 Phnom Penh naar Chau Doc ( speedboot )
11-1 Chau Doc naar Can Tho ( auto )
14-1 Can Tho naar Phu Quoc ( vliegen )
17-1 Phu Quoc naar Saigon ( vliegen )
21-1 Saigon - Frankfurt

Hotelkeuze
Saigon- Continental hotel ( deluxe room )
Siem Reap- Victoria ( deluxe room )
Phnom Penh- Planatation ( deluxe poolvieuw )
Chau Doc- Victoria ( deluxe river vieuw )
Can Tho- Victoria ( suite river vieuw )
Phu Qouc- Chen sea villa ( beach front villa )

In SR de Angkor Wat als excursie natuurlijk ( met gids ) en + een helicoptervlucht over het complex.
Ook Kompong Phluk en de mangroven
Autoritten prive als ook de speedboot.
In PP ook een excursie in de stad en naar de killing fields.

Ik weet het ziet er best wel prijzig uit, maar wanneer je dit afzet tegen over een privereis van een andere operator zal je zien dat het best wel meevalt en goedkoop uitvalt.

Bedenk wel dat dit een reis is die ik heb samengesteld en niet als reis zo te koop is.
Veel bureaus bieden prive reizen aan als bouwstenen en dan ben je daarvan afhankelijk; elke verandering hierop kost je geld.

Bovenstaande reis is te regelen, inclusief Visa on Arrival ( multy entry ) + alle airport transfers naar je hotel + de vluchten en alle genoemde excursies en prive autoritten, prive excursies en helicoptervlucht + internationale vlucht Vietnam airlines ( vanaf Frankfurt vv Saigon; zelf regelen ) voor nog geen 3400 euro pp…
Is natuurlijk nog een enorm bedrag.

Ik heb de prijs erbij gezet om je een idee te geven wat wat luxer reizen kost.

Stel je doet geen helicoptevlucht en neemt wat goedkopere kamers in de genoemde hotels, scheelt je meteen al in totaal 900 usd voor 2 personen. Neem je geen prive speedboot, scheelt je 100 usd voor 2 personen.

Ga je in een mindere touristische periode scheelt je ook weer dollars.
Neem je een goedkopere internationale vlucht, weer scheelt dat ook geld.

Een 21 daagse groepsreis met bijv Fox kost je in deze periode al snel 3000 euro + visa pp.
Met verlenging van zeg 4 dagen kom je op op 32 a 3500 pp.

Wat ik nu hoop is dat er mensen zijn die hierop gaan schieten!
Backpacken tov van luxe reizen.

gr.
Ton.

Ziet er fantastisch uit, Ton! Je weet dat ik de laatste jaren vrij low-budget reis, maar ik kan best genieten van goed geplande reizen en mooie hotels. Er is echter één ding waar ik me over verbaas en dat is je hotelkeuze voor Saigon. Daar had ik het Park Hyatt, InterContinental Asiana Saigon of Hotel Nikko Saigon vewacht…

hoi Nunu,

Je moet weten dat ik voor het eerst in Viet Nam kwam , Continental mijn eerste hotel was.
Ik had toen de 'couples only best of Viet Nam 21 dagen "geboekt.

Kreeg toen een meerprijs van 100 usd omdat er geen plek was in hai Long hotel en dus naar Continental moest.
Deze heb ik betaald en kreeg toen de suite. Helemaal goed muv de badkamer; helemaal gedateerd, maar proper.

Maar heb toen in de bar van Continental wat gesproken met het personeel en er was een klik.
Toen we daar 8 maanden later weer waren was de klik er nog steeds en we leerden het personeel verder kennen.
Weer een jaar later weer Continental geboekt voor 15 dagen en we leerden toen heel het personeel kennen en we werden uitgenodigd bij hen thuis, of we hun ouders en hometown wilden bezoeken enz.
ook de general manager and the complete staf + management knows us.

Afgelopen vakantie , december/januari, was ik er weer en ik ben op 25-12 jarig en werd ook nog eens 50 jaar.
We kregen een diner aangeboden, cadeaus op de kamer + bloemen ) ook in onze favoriete cafees werden we ontvangen met taart en ijs ( geregeld door Continental personeel ).

Na het etentje kwamen er mensen van het personeel met cadeaus en hebben we nog een heel gezellige avond gehad.
Kom ook bij veel van deze mensen thuis en bezoek samen met hen ook hun ouders in dorpjes rond Saigon.

Ook worden we achterop de brommer meegenomen naar leuke lokaties in Saigon waar geen tourist komt.
Wij zij bekent bij het terras personeel als Mr. and Mrs. rum / coke.

Wanner je naar de bar gaat is het Ton en Gert.

Met velen hebben we contact via facebook ( mijn vrouw) en zij hopen dat we weer terug komen.
enz. , vandaar.

gr.
Ton.

Wat ontzettend leuk! Ja, dan begrijp ik het volkomen :slight_smile:

Juist dat soort contact leggen vind ik zo leuk van het reizen. Ik had echter altijd het idee dat dat in zulke grote hotels niet zo gauw zou gebeuren. Weer wat geleerd!

Ton,

Als je interesse hebt in ons reisverslag van Cambodja zal ik je dat even mailen. Wij hebben niks daar geregeld en zelf met een tuktuk 2 dagen door Ankor gereden. Ook de dingen in Pnohm Phen zelfstandig bezocht.

Wij zijn ook in Cambodja geweest. Wij zijn naar de Angkor Wat vanuit Siem reap met de fiets gegaan. Is misschien ook een optie. Is wel aan te bevelen.

Groeten Cor en Wilna>>>:zon02::wereld:

Wellicht nog een tip als je in Siem Reap bent. Wij zijn daar op een avond om 18.30 uur naar een dansuitvoering geweest op een ACODO orphanage. Dat is een weeshuis voor kinderen van minder bedeelde ouders en weeskinderen. Was heel aardig en interessant. Het is een non profit organisatie. Ik zal een link naar de website meesturen

Hoi Ton,

Ziet er goed uit maar wel een beetje aan de prijs.
Wij gaan ook volgend jaar voor de eerste keer naar Cambodja en Vietnam, we zijn vorig jaar nog in Thailand geweest en willen nu Vietnam zien.
Ook gaan we voor de eerste keer alles zelf regelen en hopen er geen spijt van te krijgen. ik zal ons schema even plaatsen zodat je er iets over kunt roepen.
08-02 vertrek met trein naar Frankfurt en dan met Malaysia Airlines naar Siem Reap
09 tot 13-02 Siem Reap (met bus naar Phnom Phen)
13 en 14-02 Phnom Penh (met bus naar Saigon)
15 tot 20-02 Saigon (met 2 dagen Mekong Delta) en dan met de nacht trein naar Nah Trang
20 tot 04-03 Nah Trang (Strand vakantie)
hierna weet ik het nog niet helemaal, ons vliegtuig vertrekt op 15 maart vanuit Hanoi terug naar Frankfurt dus voor ideen sta ik nog open.
Ik ben erg benieuwd naar je mening.
groet Pieter

Hallo Pieter,

Het is inderdaad aan de prijs, maar heb wel de wat duurdere hotels genomen en ook een privevlucht met helicopter erbij in SR.
Ook zijn alle transfers prive.
dit maakt het allemaal duurder, maar met wat goedkopere hotels en een andere keuze in transfers zakt de prijs behoorlijkl.

Je kan bijv. ook met de speedboot al 100 usd besparen wanneer je een andere boot kiest, 300 usd voor vervoer met de bus.

Maar nu naar jouw idee voor je vakantie.

Wat het meest in het oog springt is 2 weken Nha Trang, vind ik zelf wel heel erg lang op die plaats.
Maar wanneer je toch die dagen aan het strand zou willen verblijven is het misschien een idee omdat te verdelen over 2 plaatsen.
Je zou dan bijv. Phu Quoc ergens kunnen inpassen, maar dit maakt het wel wat duurder.

Dit zou kunnen op deze 2 manieren

1
PP naar Chau Doc, Can Tho ( vliegen op PQ ), PQ, vliegen op Saigon, Dalat, Nha Trang, Quy Nhon , Hoi An, Hue, Phonh Nha, Dong Hoi, Ninh Binh, Hoa Lu, Mai Chau, Hanoi, Sapa, Halong Bay, Hanoi, Frankfurt

2
PP naar Saigon, vliegen op PQ, PQ, vliegen op Nha Trang, en dan verder als 1.

Even wat opmerkingen
Vliegen of de trein maakt in prijs niet zoveel uit, maar met vliegen van PQ naar Nha trang is goedkoper dan vliegen op Saigon en dan met de trein naar Nha Trang en ook korter in reistijd.

Wil je aan je schema vasthouden en je reist flexibel ( dus geen hotelboekingen vooraf ) zou je kunnen overwegen om wat korter in Nha Trang te blijven en ook aan het strand verblijven in Hoi An, wanneer het weer daar goed is; kan je daar dan beslissen.

Hoop dat dit je wat kan helpen?

gr.
Ton.

Hoi Ton,
De reden van 12 dagen Nha Trang is dat we daar een kennis hebben wonen.`
De reis vanaf Nha Trang naar Hanoi staat nog helemaal open.
Ik heb op het forum ook iets gezien over het afdingen in hotels, aangezien dit onze eerste reis wordt die we zelf regelen heb ik hier geen ervaring in.
Ik las dat als je door een tuk tuk naar een hotel wordt gebracht er dan weinig ruimte is voor onderhandeling. Kun je me ongeveer vertellen wat je moet afdingen van de prijs, of is booking.com een goed voorbeeld?

groet Pieter.

Hallo Pieter,

Vandaar.

Tuk tuk in Viet Nam?, die ben ik nog niet tegengekomen, zoals bijv. in Thailand.

Maar inderdaad ga nooit op aanbevelingen van taxi chauffeurs in of andere mensen; verdienen er commisie mee.

Afdingen

Het is afhankelijk van hoe je boekt.
Boek je je reis via een vietnamese organisatie, dan kan je op de reissom afdingen.
Denk dan aan Visa, maar dat is in jouw geval niet mogelijk, omdat je je dit moet regelen in Nederland ( of Cambodja, maar denk dat dat geen optie is gezien je schema; VOA is ook geen optie.

Dus dan wordt het afdingen op de kamer ( update ) en andere dingen.
Dan wordt het op transfers voor een gereduceerde prijs ( of gratis ), gratis diners, korting op excursies enz.

Ga je zonder vooraf boekingen en wil je ter plekke inchecken
Dan vraag je natuurlijk of er een slaapplaats is, en is er die dan is het hotel niet vol.
Vraag om de prijs en zeg dan dat die te hoog is en en ga dan meteen 40% lager zitten.
Zeggen gegarandeerd nee en dan ga je 10% omhoog en dan vragen om de kamer te zien.
bevalt ie je en de omgeving dan komt er wel een bod van hen, en deze is lager dan de oorspronkelijke prijs.
Is ie lager dan hebben ze geen boekingen lopen en sta je sterker en dan is het aan jouw om wel of niet verder te gaan naar een voor jouw aanvaardbare prijs.

Handelen ter plekke gaat alleen op voor hotels die geen deel uitmaken van grotere ketens, maar voor kleinere hotels.

Ik heb afgelopen januari met een Australiér gepraat in Saigon en deze had een kamer geboekt bij grand hotel via deze site.
Zijn ervaring was dat je via deze site goed kon boeken , maar zijn verlenging was wel goedkoper bij het hotel dan bij Booking.
Heb er zelf geen ervaring mee.

Maar ik ga ervan uit dat je moet kijken naar je budget en daar de vakantie op moet afstemmen.

Ik heb de tickets verzet, en kom nu voor mijn vakantie op 3100 euro pp inclusief alle genoemde hotels, prive transfers, helicoptervlucht, enz. ( 6000 usd voor Viet Nam + 1800 euro vlucht = 6500 euro voor 2 personen = 3250 euro pp.

kan volgens mij goedkoper voor 1000 euro voor 2 personen voor deze 28 dagen reis met andere hotels en transfers en geen helicopter
Dan valt het nog wel mee en kom je uit op 2500 pp a 2000 met vlucht voor 28 dagen, maar dan wel helemaal geregeld.

komt dan uit op 80 euro pppd zonder eten.

gr.
Ton.

Voor wat betreft het boeken van hoters vooraf in Nederland kunnen wij je het volgende meedelen. Mijn vrouw en ik zijn al 9 maal op eigen gelegenheid naar Azie geweest. Bangkok is altijd ons uitgangspunt, omdat wij daar familie hebben wonen. Wij boeken altijd in Nederland onze hotels. Dat heeft een voordeel dat je niet hoeft te gaan lopen zoeken naar een geschikt hotel. Ik zie me nl niet graag in Saigon of waar dan ook met vier koffers hotel in en hotel uit lopen om te kijken of er ergens plaats is en of de prijs me aanstaat. Wij passen de volgende regel toen.
Wij zoeken in een bepaalde plaats hotels via www.hotelscombined.com. Vervolgens hebben wij al een budget vastgesteld voor een hotelovernachting. Binnen dat budget kijken wij naar hotels die ons aanstaan. Vervolgens gaan wij deze hotels bekijken op reviews via b.v. www.tripadvisor.com. Als een bepaald hotel dan door veel mensen goed wordt beoordeeld waar wij in de afgelopen jaren redelijk veel vertrouwen in hebben gekregen, wordt het hotel door ons geboekt. Hierbij is www.booking.com een goede site, omdat je hier van te voren niets hoeft aan te betalen.

Succes met het boeken en vast veel plezier met het voorbereiden van de reis