Halle beste mensen,
Misschien dat er mensen zijn die willen weten wat ik dit jaar ga doen voor mijn vakantie.
Jullie laten het ook allemaal weten wat je wilt gaan doen voor de vakantie, dus kan ik niet achterblijven
Ik heb net alles geboekt en ga over 8.5 maand naar Viet Nam en Cambodja.
Schema als volgt
28-12 vanaf Frankfurt met VA naar Saigon
3-1 Saigon naar Siem Reap ( vliegen )
6-1 Siem Reap naar Phnom Penh ( auto )
9-1 Phnom Penh naar Chau Doc ( speedboot )
11-1 Chau Doc naar Can Tho ( auto )
14-1 Can Tho naar Phu Quoc ( vliegen )
17-1 Phu Quoc naar Saigon ( vliegen )
21-1 Saigon - Frankfurt
Hotelkeuze
Saigon- Continental hotel ( deluxe room )
Siem Reap- Victoria ( deluxe room )
Phnom Penh- Planatation ( deluxe poolvieuw )
Chau Doc- Victoria ( deluxe river vieuw )
Can Tho- Victoria ( suite river vieuw )
Phu Qouc- Chen sea villa ( beach front villa )
In SR de Angkor Wat als excursie natuurlijk ( met gids ) en + een helicoptervlucht over het complex.
Ook Kompong Phluk en de mangroven
Autoritten prive als ook de speedboot.
In PP ook een excursie in de stad en naar de killing fields.
Ik weet het ziet er best wel prijzig uit, maar wanneer je dit afzet tegen over een privereis van een andere operator zal je zien dat het best wel meevalt en goedkoop uitvalt.
Bedenk wel dat dit een reis is die ik heb samengesteld en niet als reis zo te koop is.
Veel bureaus bieden prive reizen aan als bouwstenen en dan ben je daarvan afhankelijk; elke verandering hierop kost je geld.
Bovenstaande reis is te regelen, inclusief Visa on Arrival ( multy entry ) + alle airport transfers naar je hotel + de vluchten en alle genoemde excursies en prive autoritten, prive excursies en helicoptervlucht + internationale vlucht Vietnam airlines ( vanaf Frankfurt vv Saigon; zelf regelen ) voor nog geen 3400 euro pp…
Is natuurlijk nog een enorm bedrag.
Ik heb de prijs erbij gezet om je een idee te geven wat wat luxer reizen kost.
Stel je doet geen helicoptevlucht en neemt wat goedkopere kamers in de genoemde hotels, scheelt je meteen al in totaal 900 usd voor 2 personen. Neem je geen prive speedboot, scheelt je 100 usd voor 2 personen.
Ga je in een mindere touristische periode scheelt je ook weer dollars.
Neem je een goedkopere internationale vlucht, weer scheelt dat ook geld.
Een 21 daagse groepsreis met bijv Fox kost je in deze periode al snel 3000 euro + visa pp.
Met verlenging van zeg 4 dagen kom je op op 32 a 3500 pp.
Wat ik nu hoop is dat er mensen zijn die hierop gaan schieten!
Backpacken tov van luxe reizen.
gr.
Ton.