Weer in September en regenseizoen?

Hallo Allemaal,

Ik ga over een kleine week voor een maand naar Thailand toe.
Kan iemand mij iets vertellen over het weer daar in September?
Naar welke eilanden kunnen wij het beste gaan ivm het regenseizoen?

Enne…wordt het ook weleens flink koud in thailand? Is een dikke trui meenemen dus nodig??

:vak02:

hoi
http://www.weeronline.nl/Thailand.htm hier kan je terug blikken naar vorig jaar septemeber of naar jaren eerder. je kan per plaats zoeken.

ik heb nog nooit meegemaakt dat het koud zou zijn in Thailand. Ik ben er zelf zo’n 3 keer geweest in verschillende maanden in een jaar. Dus de dikke trui kun je in principe thuis laten of je moet van plan zijn om de bioscoop te gaan dan kan het zeer koud zijn door airco :slight_smile:

gr van Moira

Mocht je wat hoger gelegen gebieden in gaan, dan wil het 's avonds nog wel eens afkoelen en dan kan een trui zeker van pas komen…
Ik heb in Ban Dung (Isan, Noordoost-Thailand) in het koele seizoen 's avonds ook wel eens een trui aangehad, omdat het toen echt frisjes werd…

Ja, ik zou niks van tevoren boeken en terplekke kijken wat het weer doet… wij zaten op Ko Samui met regen… toen naar Ko Samet (noordelijker, en tijdens regenseizoen betere kans op mooi weer) gegaan en prachtig weer gehad…

Absoluut nooit een dikke trui of jas meenemen, jammer van het gewicht in je bagage!!