Beste mensen.
Op 9 december 2012 vliegen wij met Finnair naar Singapore en drie dagen latervertrekken wij per bus naar Malacca. Het liefs zouden wij naar tioman eilandenwillen gaan maar hoorde dat vele hotels gesloten zijn door de slechteweersomstandigheden, dit zou langs de gehele Oostkust zo zijn. Wij zouden graagvernemen of dat deze berichtgeving juist is. Tussen Malacca en KL, willen wenog een suggestie krijgen voor een goed en betaalbare tussen stop.
Misschien dat er iemand is, die ons wat informatie kan geven wat te doen in derest van Maleisië.
Wij zijn tot 21 jan. 2013 op vakantie en hebben nog geenreis uitgestippeld. Suggesties zien wij graag te gemoed.
Dat klopt dat er vele hotels dicht zijn evenals de perhentians. Er zijn uiteraard wel accomodatie open maar houdt er rekening mee dat bijna alle restaurantjes winkeltjes ect. ook gesloten zijn in deze tijd. De zee kan ook aardig woest wezen dus van wateractiviteiten zoals snorkelen en zwemmen komt ook niet veel terecht. Zou dan eerder Langkawi/ Penang opzoeken wat in deze periode stukken betere weersvooruitzichten heeft. Zou jammer zijn als je op een verlaten eiland in de stromende regen zit, dan liever wat anders met betere vooruitzichten lijkt mij…
-Cameron highlands
-Taman Negara ( Persoonlijk naar een park op Borneo, maar weet niet of dit in de planning is…)
Groeten Peter
Je zou ook Pangkor kunnen overwegen. Zie: http://www.veelzijdigmaleisie.nl/eiland-pangkor-maleisie.htm
Op de site van Veelzijdig Maleisië vindt je overigens de allerbeste info over reizen in Maleisië.
Bedankt voor je antwoord.
Het wordt dus uitzoeken en kijken naar wat en hoe op Borneo.
Groet Frans
Hey, ik zit momenteel in de Cameron Higlands. Ik ben hier sinds gisteren. Veel regen hier. Gelukkig heb ik deze morgen nog een wandeling van 3u kunnen maken in het zonneke. Sinds dien enkel regen. Hiervoor heb ik een week op Palu Pangkor gezeten. Zeer relaxt eilandje waar je echt tot rust komt. De bedoeling was om maar 3 dagen te blijven maar elke morgen zei ik ‘nog één dagje’ :). Stralende zon daar met enkel 's avonds een bui.
De vakantie is wel begonnen in Maleisië dus het is overal drukker.