Ik heb voor een spotprijsje (454 euro) een retourtje geboekt naar Maleisie en ik vertrek op 21 mei en kom op 31 mei terug. Ik wil langs deze weg graag weten welke plaatsen ik in deze (relatief) korte periode het beste kan bezoeken.
Ik zat te denken om eerst 2 nachten in Kuala Lumpur te verblijven en daarna 2 nachten 3 dgn naar Taman Negara te gaan. Vervolgens terug naar KL en dan of naar Pulau Pangkor te gaan of naar Malacca. Singapore is ook een optie.
Wat kunnen jullie mij aanraden? Ik reis alleen en welke plaatsen zijn het beste te bezoeken qua afstand etc…
Oja… Kan iemand mij een goed en betaalbare hotel aanbevelen in KL. Is het beter om via Internet een hotelkamer te boeken en zo ja… heeft iemand voor mij een goede site waar ik een kamer kan reserveren?
Ik zou als je ook wat strand wil naar Langkawi gaan heerlijk om te relaxen aan het strand. Via www.airasia.com kun je zeer goedkoop vliegtickets kopen. Malacca is ook erg leuk maar kun je ook via een dagtour doen vanuit KL. Penang vond ik persoonlijk helemaal niets geen mooi strand en niet zulk mooi water.
Het ligt eraan wat voor hotel je zoekt als je voor 3,4 of 5 sterren wilt gaan dan moet je die zeker vooraf boeken. De golden Triangle is het centrum van KL. Daar heb je veel hotels zoals Westin, Prince, Istana en nog wel veel meer.
Thanks! Heb net gekeken op Air Asia.com en een retourtje KL - Langkawi is omgerekend nog geen 40 euro. Ik ga meteen boeken en dan doe ik wel een dagtour Malacca vanuit KL. Dagtours zijn toch vanuit je hotel te boeken?
Istana hotel lijkt me een zeer goede hotel… heb op Internet prijzen vergeleken en Istana (5sterren) kost me 87 euro op basis van 2 nachten…
Is Singapore de moeite waard om te bezoeken? Want als ik terugkom van Langkawi heb ik 2 dagen om Malacca en eventueel Singpore te bezoeken?
Singapore is leuk als je van shoppen houd maar verder is er niet echt veel te beleven.
Istana hotel hebben mijn man en ik 1 week gezeten het is een hotel wat goed ligt naast monorail en een zeer goed ontbijt. Heel uitgebreid.
Als je het Istana hotel mailt moet je er even in vermelden dat je een kamer op de petronas towers wil en hoog dat is zo gaaf.
Dagtours zijn inderdaad vanuit het hotel te boeken ik heb het zelf via internet geboekt. Ik heb de dagtour met mijn moeder gedaan waar je dus een stop maakt in Chinatown en dus het stadhuys en de nederlandse kerk.
Wij hebben het als zeer prettig ervaren en ook heerlijke bedden. De kamers zijn erg ruim met een bad en douche apart. Mijn man en ik reizen rond in Azie en Australie wij verblijven alleen maar in 4 en 5 sterren hotels. Ik ben nogal kieskeurig en ik hou van schoon en netjes. Als het niet het geval is dan sta ik snel bij de receptie. Het is wel eens zo geweest dat we daardoor gelijk verplaats zijn naar een betere kamer maar dat is niet in het Istana geweest. Dit was ook niet nodig.
Ze hebben ook trouwens vloeren met wel en niet roken dat wel goed aangeven want mijn man die rookt bv en ik had het doorgegeven en toen gaven ze per ongeluk een niet roken kamer. Dit hebben ze gelijk na melding weer opgelost en ons verhuisd.
Op Langkawi heb je een hele coole waterval en bijna prive stranden. En je kan tax free shoppen! Hier meer info over uitstapjes: Langkawi Excursies
Plekken als dat waterpark etc zou ik persoonlijk skippen, daar is niet zo heel veel aan. Ik zou vooral in alle rust op een strand hangen haha…
Melakka is wel leuk om gezien te hebben, maar niet echt mega interessant en kun je in 1 dagje doen. Singapore schijnt duur te zijn en zogenaamd kun je daar echt echt shoppen. Maar mijn ervaring is dat dat prima kan in Kuala Lumpur (China Town, Little India, je hebt volgens mij ook een Arabisch deel, Shoppingmalls). De moskee Jamek is ook mooi om te bezoeken.