Ik ga maandag 23 januari naar costa rica en aangezien ik in het droge seizoen ga verwachten ik geen regen.
De afgelopen 2 weken geeft de weersvoorspelling namelijk alleen maar regen aan en ook de aanstaande week zijn de voorspellingen erg regenachtig.
Kan iemand wat er in costa rica onder regen wordt verstaan. Minibuitjes of vergelijkbare regen zoals in Nederland.
Ik stel deze vraag omdat ik mijn kleding dit weekend een beetje wil verzamelen en het idee heb dat ik mijn zomerjurkjes gedeeltelijk moet inwisselen voor wat lange warme broeken
Tevens wil ik starten in puerto viejo om lekker op het strand eerst 4 dagen te relaxen maar als het zoveel regent dan heeft op het strand relaxen ook weinig zin.
Het is momenteel wel grijs, maar het regent (in Alajuela tenminste) niet, wel richting Heredia en San Jose valt af en toe een drup, maar dat is niet erg noemenswaardig. Het is wel frisser dan normaal, boven in de Turialba schijnt het zelfs onder het nulpunt te zijn geweest en dat is zeer uniek.
Puerto Viejo heeft nu het regenseizoen, dus het kan kloppen dat je daar regen voorspellingen ziet.
Als je naar de nieuwssite gaat: http://www.teletica.com/videos.php dan vind je de video “Condiciones del clima mejorarán la próxima semana” ofwel het weer wordt volgende week beter. Al moet je je voorstellen dat de mensen het onder de 15 graden al extreem koud vinden en mutsen en handschoenen dragen.
Nu komt echte girlstalk haha. Wij zijn in december naar CR geweest en dachten ook in het droge seizoen te gaan. Echter helaas veel regen gehad, maar de laatste dagen van onze vakantie merkten we dat het weer begon te veranderen, droger en zonniger. De regen die wij hebben gehad was soms echt een hele dag lang regen. Het ligt er uiteraard aan waar je bent, want in Rincon de la Vieja hadden we korte buitjes. Tijdens de regen is het nog steeds warm, zo’n 24 graden. Dus je hoeft echt geen warme broeken mee te nemen hoor. Afritsbroeken zijn superhandig, ze drogen snel en in een handomdraai heb je een korte broek. Ik denk dat je aan 2 of 3 zomerjurkjes wel genoeg hebt hoor. O nog een tip: neem een kleine reisfohn mee, niet in alle lodges/hotels/cabinas hebben ze fohns en aangezien het soms vochtig kan zijn droogt je haar niet en je kleren al helemaal niet, af en toe hebben we deze met de fohn gedroogd haha. Andere tip; neem sowieso niet te veel kleren mee. Wij hebben nl. gedurende 4 weken onze kleren ongeveer 4 of 5 keer laten wassen. Dit kan bijna overal, ze worden nl. gauw smerig en nat en zoals gezegd drogen ze heel langzaam en omdat je overal maar 1 of 2 nachten bent moeten ze telkens weer mee in je koffer. Ik wil je niet ontmoedigen over het weer hoor, we hebben ook genoeg zon gehad met name aan de Pacifische kust. Alvast veel plezier!
Ik wil in februari/maart 2012 naar costa rica.
Ik wil echter ook zonnen op het strand en minder regen/bewolktheid.
Klopt het dat ik, gezien de maand, beter naar de pacifische kust (dus tamarindo) kan gaan dan naar de caribishe kust (puerto viegjo) ?
Of maakt dat qua weer niets uit.
Heeft iemand een tip voor een plaats voor talencursus aan de kust in costa rica waar het zonnig is in februari/maart?
De eerder gemaakte foto kan weer de prullenbak in en het nieuwsbericht over beter weer na afgelopen zaterdag klopt, want de lucht is momenteel zo blauw.
Je kunt in die periode inderdaad lekker aan de westkust zitten, in Puerto Viejo hoeft het niet perse slecht te zijn, maar regen ontkom je vrijwel zeker niet.
pas op met zonnen op het strand, de straling is hier 7 maal sterker en je bent in een mum van tijd zo rood als een biet en goed verbrand. Door gewoon overdag buiten te zijn, in de schaduw, vang je al heel veel straling op, vaak ruim voldoende om met een gezonde kleur weer naar Holland te gaan. Neem flink zonnebrandolie mee van een hoge factor.