Weer April-Mei

Hoi allemaal,

Ik trek volgend jaar vanaf de 2de week van april voor 4 weken door Nieuw-Zeeland.
Valt het weer nog mee in april/begin mei op Zuider-eiland? En heb je in die periode dan de mooie herfstkleuren of hoe moet ik mij de natuur in deze periode (4 weken) voorstellen?

Dus iemand die in april/mei in NZ is geweest of woont, let me know!

Alvast bedankt! Philip

Maart/April zou nog te doen zijn, maar in mei wordt het volgens mij wel echt winters daar…
Ligt er denk ik ook aan hoe lang je er blijven wilt!

1 like

Hallo,

Ik ben er zelf ook geweest in begin april en het is dan vooral s’nachts erg koud op het zuidereiland. Overdag kan het nog wel oke zijn kwa weer dus zelfs nog lekker zonnetje. Ik zou gewoon kwa kleding spijkerbroek met shirt en vestje kwa kleding meenemen.

1 like

Hai Phillipp,

Het wordt in April/Mei inderdaad s’avonds al koud. Dus warme trui mee, een paar lange broeken (ook goed tegen de zand vlooien). Jeans is niet goed om mee te hiken dus ook een goede wandelbroek meenemen. Een goede regenjas is ook een must. Als je de bergen in wil dan zeker ook een muts en handschoenen.
In NZ is de native bush het hele jaar mooi groen dus herfst kleuren zie je alleen bij geïmporteerde Europese bomen en die zijn er genoeg in de steden.

Groetjes vanuit het Tongariro World Heritage Park :wereld:

1 like

Bedankt voor jullie reacties!