Wat doe je aan in november / december?

Hoi!

Wij willen volgend jaar in november / december naar Nieuw-Zeeland voor 4 weken en daarbij willen we zowel naar Noordereiland als Zuidereiland.
We weten dat het dan ongeveer 18 graden is rond die tijd, maar horen wel eens dat je daar met 18 graden makkelijk een korte broek en een hemdje aan kan trekken…? (Is dat echt zo)

We gaan met de rugzak en kunnen uiteraard al niet teveel meenemen. Wat is jullie ervaring met de kleding? Wat kan je het beste meenemen? Hoeveel (korte) broeken, truien etc neem je mee?

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met dit probleempje!

groetjes sophie

Hallo,

November en december is het lente en bijna zomer en dat is het kwa weer zo rond de 20 en warmer dus ik zou lange broeken meenemen die je kunt afristen en shirts en vestje dragen. Ik ben er zelf in december ook geweest en toen zat ik in Auckland en toen was het soms wel eens 25 graden dus het kan goed warm zijn.

Hai Sophie,

Het is in die tijd vaak al lekker warm. Maar neem toch ook een lange broek mee voor als je de bergen in gaat of voor s’avonds. Het koelt snel af s’avonds en die zijn ook goed tegen de zandvlooien. Een paar afrits broeken zijn inderdaad ideaal. Neem ook een warme trui mee en een goede regenjas. Het kan hier leuk regenen vandaar dat het ook zo mooi groen is :slight_smile:

Groetjes vanuit het Tongariro World Heritage Park :wereld:

Laagjes aandoen werkt, dus zorg dat je een hempje, t-shirt en longsleeve bij je hebt: los van elkaar lekker fris met warm weer, over elkaar lekker warm als het koud is.

Zeker als je beide eilanden bezoeken gaat, krijg je gewoon te maken met allerlei soorten weer. Ten noorden van Auckland is er een tropisch klimaat (zo vriest het daar nooit), terwijl het in de Sounds in het zuiden ook midden in de zomer sneeuwen kan. Welkom in Nieuw-Zeeland! :smiley:

Maar… ze hebben in Nieuw-Zeeland desnoods ook winkels, ik heb zelf destijds wel eens dingen bijgehaald in “The Warehouse” (heerlijke grote winkel waar ze werkelijk alles hebben, van tuinbankjes tot cd’s tot kleding tot shampoo tot tenten) en er bestaan ook tweedehands winkels.
Als de nood aan de man is kun je dus altijd daar nog langs!

Om je een idee te geven. Het is pas 22 october en het is nu op een zonnige dag al rond de 20 graden. Met slecht weer is het rond de 16 graden.
:wereld: