Vraagje; Ik en 2 vriendinnen gaan 1 okt naar Nieuw Zeeland voor 6 weken. Nu zitten we een beetje met de onzekerheid/onduidelijkheid met betrekking tot het weer. Wat nemen we wel en wat nemen we niet mee? Wordt het vaak koud, vaak warm. Nu is dat natuurlijk sowieso nooit helemaal in te schatten, maar ervaringsdeskundigen; wat zouden jullie meenemen of namen jullie mee voor 6 weken NZ aan kleding?
Standaard antwoord voor wisselend klimaat: laagjes. Dus zowel t-shirt en sandalen als fleeces en regenjack. Geen dikke jas, is te zwaar voor de paar dagen dat je 't nodig hebt en eenzelfde effekt bereik je met T-shirt en twee fleeces over elkaar. In November zowel op Zuider- als op Noordereiland geweest vorig jaar. Noorden konden we geregeld in t-shirt rondlopen, zuidereiland (met name westkust) was het regelmatig fleeces…
Laagjes kleding heb ik idd vaak voorbij zien komen, maar hoe logisch het ook klinkt, als je echt bedenkt wat te gaan pakken zoek ik toch een wat concreter antwoord. Wat je me hebt gegeven, super fijn! Veel dank!
Hebben er veel zin in!