April/mei richting Nieuw-Zeeland

Heee,

Ik ben van plan om in april/mei op reis te gaan voor 2 maanden. Heb ideeën om naar Costa Rica te gaan, vrijwilligerswerk, maar wat me ook heerlijk lijkt is om te vertrekken naar Nieuw-Zeeland en daar wat te werken en te reizen.

Ik vraag me af of iemand ervaring heeft met in je eentje af te reizen naar Nieuw-Zeeland en hoe je daar je tijd hebt rondgebracht. Heb wel vaker alleen gereisd, maar wel altijd naar mensen toe en niet zomaar in het wilde weg.:slight_smile:

Wie heeft ervaring? Of is er iemand die ook zulke plannen heeft? :zon02:

Corine

Hey Corine!

Ik heb nog niet veel ervaring met alleen reizen, maar ik ben van plan om 1 maart naar NZ te gaan en daar tot ergens in mei te blijven.
Al word het weer in mei al wel wat kouder en meer regen. Volgens mij is mei niet echt de beste periode om in NZ te verblijven.
NZ is goed en makkelijk te bereizen op verschillende manieren; buspas, camper, auto etc.
Ik ben van plan om samen met iemand van een ander reizigersforum een camper te huren.

Groetjes,
Marleen

(ik kom ook uit Zwolle!)

Hallo,

Hou er rekening mee dat het dan herfst is dus de temperatuur is flink gezakt op het noordereiland is het rond de 15 graden. Het zuidereiland is rond de 11 graden dus voor het mooie weer moet je daar rond die tijd niet zijn.
Ga er zelf wonen vanaf 1 maart maar dan dus in Auckland op het noordereiland.