Reizen in mei-juni aan te raden?

Hallo!

Ik heb volgend jaar 3,5 maand vrij en wil gaan reizen in N-Zeeland en ZO-Azie. Het is daar dan dus winter.

Is dat aan te raden, reizen in de winter in Nieuw-Zeeland?

En kan ik in 6 weken heel NIeuw-Zeeland zien?

Is het beter om dan van begin mei tot half juni door NZ te trekken, of beter begin juli tot half augustus?

Is een ticket van 1000 euro retour (met stopover in bangkok) een koopje?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Groetjes,
Esther

tja je timing kan wel wat beter :slight_smile: vooral het zuidereiland kan in de winter een probleem zijn ( dit jaar veel overstromingen en hevige sneeuwval ) waardoor veel dingen niet bereikbaar waren !! en 6 weken is genoeg tijd hangt hellemaal vanaf wat je wilt zien en doen !

dan kan je beter zo “vroeg” mogelijk gaan in mei, dan begint de winter net
Ik was vorig jaar begin juni in NZ in Auckland en de Bay of Islands daar was het toen nog lekker weer, rond de 12 - 14 graden, maar dan zat ik ook helemaal in het noorden.

Je kan beter inderdaad beter begin mei gaan naar het Zuider Eiland. Maar het beste tijd om naar Nieuw Zeeland te gaan is van september tot mei. Ik ben zelf in september naar het Zuider Eiland geweest (helemaal in het zuiden bij Invercargill), dan kan het erg fris zijn. Maar heb gelukkig ook lekkere dagen meegemaakt. Maar als je in een camper slaapt, dan is het 's nachts wel erg koud.