maand augustus geschikt voor rondreis Nieuw-Zeeland?

Dit jaar eindelijk mogelijk om meerdere weken een verre reis te gaan maken en wil nu dan eindelijk eens naar Nieuw-Zeeland. Helaas kan ik alleen vrij nemen eind juli/augustus, precies in het winterseizoen daar! Zijn deze maanden geschikt om rond te reizen door Nieuw-Zeeland? Niet te veel sneeuw of regen? Iemand ervaring met reizen daar in de maanden juli en augustus?

Natuurlijk heeft het land ook in de winter zijn charmes! Zelf heb ik er in 2010 mijn afstudeerstage gedaan en ben toen een half jaar daar geweest. In juli kwam ik toen terug naar Nederland.

De Southern Alps op het Zuidereiland zijn prachtig in de winter, voorzien met een dikke laag sneeuw! De TranzAlpine is dan absoluut een aanrader. Aan de andere kant zijn veel Pass’s afgesloten vanwege sneeuw en ijs! Dus daar moet wel rekening mee gehouden worden.

Zelf geef ik de voorkeur aan reizen door Nieuw Zeeland in de zomer. Maar ook de winter heeft natuurlijk zijn mooie kanten.

Aangezien jullie eigenlijk de keus niet hebben om in de zomer te gaan, en als je toch zo graag Nieuw Zeeland wilt zien, lijkt dit me de enige optie. Je ziet het dan wel echt van een hele andere kant! Ik vond de Nieuw Zeelandse winter, de met sneeuw bedekte Southern Alps een van mijn hoogtepunten!

1 like