Weekje Thailand - advies

Goedeavond :slight_smile:

Wij gaan over twee weken weer voor 3 weken op vakantie in Azie. De afgelopen twee jaar zijn wij naar Thailand geweest. Het idee voor dit jaar was in eerste instantie Maleisie, vervolgens is dit Indonesie geworden. Wij vliegen op Kuala Lumpur en gaan vanuit daar door direct naar Bali. Hier blijven wij een week (ex reis dagen). Het plan was om door te gaan naar Lombok. Echter na gisteren weer overheerlijk Thais te hebben gegeten en wij stiekem toch best wel heel erg verslaafd zijn aan Thailand, overwegen wij om vanuit Bali nog een week (ex reis dagen) naar Thailand te gaan.

Voornamelijk gaan wij voor de mooie bountystranden en het lekkere eten. Kwa stranden hebben wij hua hin, samui, pagnan, tao + krabi gezien.

Aangezien wij het liefste weer iets anders willen zien, overwegen wij Phuket. Zijn hier niet bekend mee. Wij zoeken hier een mooi bountystrand, niet toeristisch, maar toeristische activiteiten dienen wel makkelijk/snel bereikbaar te zijn. Volgens mij heeft Phuket niet echt een regenwoud, zoals bijvoorbeeld khao sok???

Wie o Wie kent het plekje waar wij naar op zoek zijn?

Hee Lexie,

Phuket en niet-toeristisch gaat eigenlijk niet samen…
Ko Chang is dan een betere keuze. Behoudens White Sands Beach zijn de stranden vrij rustig, in vergelijking tot Phuket.

Hans.

1 like

Dank Hans voor je reactie. Wat een goed idee. Heb ik gelijk weer een goed excuus om naar Bangkok te gaan. Ik weet eigenlijk niet zoveel van dit eiland. Hoe zou jij dit eiland omschrijven? Wij vinden het wel belangrijk dat er echt bounty stranden zijn en willen graag snorkelen. Vond khao sok best cool. Heb je op dit eiland ook mooie natuur, waar je tochten kunt boeken?

Wat zeggen zij overigens van het weer hier in augustus. Ik weet dat er een behoorlijke discussie is tussen de west/oost kant van Thailand