(origineel bericht op be-more.nl)
Weekendje weg!
Wat hebben wij met zn 5e een heerlijk weekend gehad!
Komt ieeee
Vrijdagmorgen zijn we om 8.15uur vertrokken naar Plettenberg Bay. De auto inpakken was al een heel avontuur… 5 meiden, dus 5 bomvolle tassen met veel te veel spullen… ( Jaa pap en mam, als we op vakantie gaan neem ik ook altijd teveel mee, dat was dit weekend ook weer zo…)
Tijdens het rijden kwamen we bij de afslag Jeffrey’s Bay, een bekend surfgebied… We hebben daar een paar uurtjes genoten van de zon, de zee, het strand, de hoge golven en de surfdudes ;-)!
Tijd om onze 300 km lange rit door te zetten…
Best aparte verkeersborden hebben ze hier langs de snelweg staan, zoals een waarschuwingsbord voor voetgangers.
Je komt dan ook echt voegangers tegen langs de snelweg maar ook fietsers, en zelfs apen!!
maargoed, rond 15.15uur waren we aangekomen bij Formosa Bay Resort, hier hebben we 3 nachten geslapen. Prachtig huisje, keuken, ruime woonkamer, 2 slaapkamers, 2 badkamers, dikke prima!
Even genoten van het zonnetje bij het zwembad en daarna samen met Sigrid boodschappen gaan doen. 's Avonds hebben we zelf gekookt en tijdens het eten een kaartje van thuis opengemaakt en gelezen, altijd leuk!! De wijn ging er goed in bij de meiden, ik moest mn Ice Tea ook uit een wijnglas drinken, vonden ze gezellig ofzo. . .
Zaterdag, wat een dag!!
We zijn bij Knysna Elephant Park geweest, was suuuper gaaf maar wat een beesten zeg, ik laat dat olifant rijden maar zitten!
Daarna zijn we doorgereden naar Monkeyland, daar hebben we een uur lang door soort van Loonse & Drunense duinen gelopen alleen dan met loslopende apen erbij! Apen, niet echt mijn lievelingsdieren maar super leuk om gezien te hebben!
Terug naar ons huisje, wat gedronken in de pub en daarna met Sigrid pizza’s gaan halen en hebben we 's avonds met zn alle op de bank, voor de tv pizza gegeten!
Onderling weer erg gezellig, heerlijke meidenpraat en vooral veel lol!!
Zondag hebben we een rustig dagje gehad, het was niet zo’n lekker weer dus zijn we met de auto rond gaan touren door Plettenberg Bay en in een restaurantje aan zee een heerlijk hapje gegeten!
Daarna lekker bankgehangen in het huisje met thee en chocola erbij & 's avonds uit eten geweest.
Verder heb ik deze dag voor het eerst auto gereden, was echt super raar, stuur zit rechts, je moet links rijden, links schakelen… Even wennen maar ging goed!
Vanmorgen zijn we om 7.00uur naar huis gereden, we waren denk ik rond 9.30 thuis en de rest van de dag vrij, daarom heb ik genoeg tijd gehad om eens wat foto’s online te zetten…Ze zijn te vinden op deze site:
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.241286835919391.56287.100001142300150&l=efee8966db&type=1
Verderrrr hebben de kinderen deze week schoolvakantie dus hoe onze planning er voor komende week uit ziet is nog niet helemaal duidelijk. We gaan in ieder geval vrijdag met alle kinderen naar een museum hier in de buurt en stiekem worden er alweer plannen gemaakt voor volgend weekend!
Het huis zit nu echt bolvol, er is geen bed meer vrij! Vanmorgen is er een mannelijke vrijwilliger aangekomen, hij zal zich ook bezig houden met Thamsanqa! Gezellig!
Ik wil bij deze Suzette nogmaals feliciteren, baal een beetje dat ik je feestje heb gemist maar dat halen we in november wel weer in!
Papa, mama, Mandy & Koen, fijn jullie weer even gehoord te hebben aan de telefoon!
Hier een dikke kus voor Carlijn!
Handkus naar mijn lieve oma’s en opa!
Box voor mn broertje!
En heel veel liefs voor de rest van mijn familie, vrienden en collega’s
XXXX