Week nummer 2!

(origineel bericht op be-more.nl)

Week nummer 2!

Lieve allemaal,

Week 2 is alweer voorbij en ik ben inmiddels van start gegaan met week 3!
De tijd vliegt voorbij en wat een gaaf weekend heb ik gehad! Alles gaat nog steeds goed met mij, mis jullie wel maar wil nog echt niet naar huis daarvoor is het veel te leuk en heb ik nog genoeg te doen!
Eerst afgelopen week, dan meer over mijn weekend :wink:

Maandag was het de laatste dag van de vakantie. 'S ochtends om 8 uur zijn we eerst boodschappen wezen doen want de andere meiden gingen met een aantal kids naar het strand. Wij 3 zouden 's ochtends dus het vakantie programma draaien.
Het was zo lekker weer dat de kinderen lekker buiten aan het spelen waren. Daarom hadden we de activiteiten maar buiten gedaan. De kinderen kregen allemaal een ballon om hun enkel en ze moesten die van de ander kapot trappen. Wat een lol hadden die kinderen, zo lief en leuk om die blijde gezichten te zien! Daarna ook nog wat ballonnen gevuld met water, ze vonden het prachtig!
'S middags samen met Eveliene in de arts room luchtballonnen gemaakt. Best simpel, ballon met wat touw en een papieren bakje die ze zelf moesten vouwen! Je had hun gezichten aan het eind moeten zien toen ze klaar waren, ze waren zó blij!! Ze gingen heel hard zingen en dansen en lachen! Zo leuk om die reactie te zien! Dan besef ik meer hoe je een kind blij kan maken met zo iets kleins maar wat zo veel waard is!
'S Avonds de verjaardag van een kindje uit mijn huisje gevierd. Zij werd die dag 7 jaar! Heerlijke taart gegeten, wat chips en frisdrank! Daarna kreeg zij haar cadeaus. De vrijwilliger van het huisje haalt een dag van te voren de cadeaus op bij de social worker van het project hier. Ik heb alle cadeaus ingepakt en maandag meegenomen. 2 tassen vol, wel veel kleine cadeautjes maar ze was helemaal blij! Ze straalde van oor tot oor!

Dinsdag ging dan het normale ritme van start alleen voor mij nog even wennen want ik kende dat normale ritme nog niet.
Nu moet ik om 7uur in m’n huisje beginnen, ik help de 3 kleinste onder de douche, zorg dat ze eten en tandenpoetsen.Om 7:45 breng ik ze naar school. Tot 9 uur heb ik dan even vrij. Meestal als het goed weer is doe ik even de was, ruim een beetje op en lees nog even wat. Om 9uur beginnen suus en ik dan op de babyroom! Hier werken we tot 12 uur.
Wat we voornamelijk op de babyroom doen is met de kinderen zingen,buiten spelen, eten en gaan dan een uurtje naar bed. Om 12 uur brengen we ze allemaal weer thuis.
Om 16uur begin ik dan bij de Homework class. Hier helpen ik de wat oudere kinderen met hun huiswerk. Vaak hebben de kinderen hulp nodig met Engels en wiskunde. Best lastig uitleggen in het Engels,vooral wiskunde… Soms snap ik er zelf ook niks van. Er zit gelukkig een leraar bij waaraan het kind het kan vragen, al weet die soms ook het antwoord niet…
Wilma is deze morgen ook nog even langs geweest om te kijken hoe de eerste week is gegaan. Ik heb gelijk mijn trip naar Kaapstad geboekt!!! Van 31 oktober tot 3 november ga ik er heen, samen met 2 meiden van m’n project en 1 van een ander project! 'S Avonds gelijk de tickets geboekt! Zin in :wink:

Woensdag werden suus en ik gelijk alleen gelaten op de babyroom… Achteraf ging het super goed, de kinderen luisterde aardig naar ons al proberen ze je wel ontzettend uit omdat je nieuw bent en de communicatie verloopt soms niet zo goed omdat zij nog niet zo goed Engels kunnen.

Vrijdagsochtend nog even naar m’n huisje geweest en een uurtje naar de babyroom. Daarna naar huis gegaan, spullen gepakt want dit weekend gingen we op safari in het oudste wild park ter wereld: het hluwehluwe imfolozi parc!!! We hadden er alle 3 super veel zin in, keken er zo naar uit!
We zouden om 11:30-12:00uur worden opgehaald… Helaas had onze chauffeur erg veel last van Afrcian time… Hij kwam pas om 13:00uur.
Goed,we waren onderweg! Het was nog een behoorlijk eindje rijden, kwamen uiteindelijk om 17uur aan in het backpackershostel waar we een nachtje zouden verblijven. We hebben gezellig met z’n alle een drankje gedaan,heerlijk gegeten bij het kampvuur en zijn vroeg gaan slapen!
Zaterdag moesten we namelijk om 5uur op staan, om 5:30uur zouden we naar het park rijden, dit was zo’n half uurtje rijden. Om 6 uur waren we er dan eindelijk! Wauw, wat mooi! Aan het begin al een groep buffels (1e van de big five) gespot! Ook een giraffe gelijk gespot en een aantal zebra’s. Een stukje verder lag een witte neushoorn (2e van de big five) in het zand,vlakbij de weg! Zo gaaf om te zien!
We ontbeten in het park, hiervoor zijn speciale plekke aangelegd. Onze gidsen hadden een Bbq mee genomen waar op ze lekker voor ons een ontbijtje klaar maakten! Daarna weer verder met spotten. We hebben heel veel dieren gezien, oa olifanten(3e van de big five), hyena, wilde zwijnen zoals Pumba uit de lion king en veel impala’s. En wat een schitterende natuur!
'S Avonds sliepen we in het park, in een safari tent! Wow, ook al zo gaaf! Heel luxe eigenlijk, aparte badkamer en een heerlijk bed! De apen vlogen je om de oren.
'S Avonds gezellig met z’n alle een Afrikaanse Braai! Ook de zwijnen wisten deze te vinden en een hyena lag op de loer! Gaaf om zo tussen de wilde dieren te zitten, echt Afrika!
Zondagochtend wederom om 5uur opgestaan, we wilde vroeg het park in gaan rijden om op zoek te gaan naar de leeuw! Helaas hebben we deze niet gevonden. Wel een aantal cheeta’s die net een impala hadden geslacht en deze aan het opvreten waren! Heel bijzonder, want van de cheeta zijn er maar 50 in het park!
Helaas was het weer niet zo goed, waardoor de beesten zich verscholen… Jammer! Wel nog een giraffe van heel dichtbij gezien!
Om 12uur zijn we terug gaan rijden om uiteindelijk om 16uur eindelijk thuis te zijn… We waren alle 3 gesloopt maar wat een gave ervaring!! Had dit echte stukje Afrika voor geen goud willen missen!!

Deze week ga ik eens even nadenken wat voor leuks ik wil gaan doen met het sponsor geld! Daarover later meer!
Aanstaande woensdag hebben we vrijwilligersdag. We gaan dan alle projecten van be-more langs met elkaar, ben heel benieuwd naar alle andere bezigheden! Misschien zit er wel iets leuks bij voor volgend jaar :wink:

Hopelijk gaat met jullie alles goed?!

Tot de volgende blog update,

Liefs en dikke kus xxxx Marjolein

(origineel bericht op be-more.nl)