Week nummer 5... Tijd gaat veel te snel!

(origineel bericht op be-more.nl)

Week nummer 5… Tijd gaat veel te snel!

Lieve allemaal,

De 2e maand is aangebroken en week 5 is ook al bijna voorbij… Wat betekent dat ik nog maar 3 weken te gaan heb… Ik wil en moet daar echt niet aan denken, al vinden ze het thuis vast niet zo erg!! Een nieuwe groep vrijwilligers is dinsdag begonnen, wat voor ons weer erg wennen is. En dan bedoel ik meer aan elkaar en elkaar beter leren kennen.

Afgelopen weekend was een heerlijk vrij weekend! Zaterdag hebben we heerlijk relax aan gedaan. Poging tot uitslapen gedaan, maar ik heb hier zo waar een ritme opgebouwd en ben elke dag om 6uur klaar wakker. Gelukkig nog wel even in slaap gedommeld. Daarna heerlijk lui een boekje lezen, film kijken. 'S middags zijn Ilonka en ik verder gegaan met het verven van het opslag hok. Na een uur hadden we dat ook wel weer gezien en zijn we lekker weer naar huis gegaan, African time!
Zondag zijn we met een huisje wezen bowlen. We zouden ze na de kerk op komen halen, meestal begint dat rond 10-11uur en duurt maar een uurtje. In een van m’n laatste weken wil ik wel een keertje mee naar de kerk, gewoon om te zien hoe dat is.
Goed, de kinderen hebben we thuis opgehaald. Ze kregen de mooiste kleren aan, de kids waren helemaal hyper en gespannen! De kinderen gaan alleen het terrein af als ze naar het ziekenhuis moeten, verder niet.
De busrit is voor de kinderen al leuk! Aangekomen bij de bowlingbaan eerst alles regelen, iedereen de goede maat schoenen geven en uitleg geven aan de kinderen. We kunnen van start! De kinderen vonden het helemaal geweldig, ze liepen allemaal met hun pretoogjes! Na het bowlen gingen we een hamburger met ze eten met een glas frisdrank erbij, ook dat is voor hun heel speciaal! Tijdens het eten vroeg
een jongetje waar we dit van hebben betaald. Toen we zeiden dat we van mensen in Nederland geld hadden gekregen om dit te doen, snapte hij dat niet, dat mensen daarvoor geld geven.
Daarna hadden we nog een verrassing voor de kinderen! We gaan nog een ritje in de botsauto’s maken! In het begin vonden ze het een beetje eng, maar later wilde ze zelf sturen en botsen! Geweldig om die koppie’s te zien, hier doe je het toch voor! Hierna was de pret voorbij, we gingen weer naar huis! De kinderen waren bek af van het middagje spelen, maar ze hadden het geweldig! De kinderen weer veilig thuis gebracht, we werden hartelijk bedankt! Het was een top dag! En ook alle sponsoren heel erg bedankt namens de kinderen! Ze hebben dankzij jullie een super leuke dag gehad!

Maandag weer de start van een nieuwe week. Ik had besloten om van de babyroom over te gaan naar de daycare.Gewoon om wat anders te zien en ook leuk voor de afwisseling. Eerst naar m’n huisje in de ochtend. Omdat ik naar de daycare ging moest ik al om 8uur beginnen,dus als ik de kids naar school heb gebracht blijf ik daar ook wachten in m’n klasje. De daycare kan je een beetje vergelijken met de peuterspeelzaal. Ik werd hartelijk ontvangen door de juf en de kinderen, heb mezelf aan hun voorgesteld. Daarna gingen ze met z’n alle een lied zingen en leren ze tellen in het Engels. Hierna gingen ze kleuren. Iedereen heeft een eigen kleurschrift. Na 5 minuten waren ze klaar met 1 tekening en gingen ze spelen. Jeetje wat zijn die kinderen druk zeg en ook erg aan het uit testen hoe ik op hun geklier zou reageren… Nou dat hebben ze geweten :wink:
Om 10uur is het tijd voor thee tijd in de Hall. Ze krijgen dan thee met een boterham. Tijdens het eten blijven we erbij zodat ze alles op eten en drinken en netjes op hun stoel blijven zitten, ook dat is erg moeilijk voor sommige kinderen. Daarna gaan ze tot 12uur buiten spelen. Ze hebben dus maar 1,5 uur les… Tijdens het buiten spelen letten er erop dat ze geen ruzie maken en niet gaan vechten, wat regelmatig gebeurd. De kinderen lossen het niet op met praten maar gaan gelijk slaan en schoppen…
Om 12uur is het tijd om te gaan eten. Ook hier blijven we weer bij staan en houden we zo gezegd toezicht. Was best een pittige dag en erg vermoeiend.
'S middags ga ik niet meer naar huiswerk klas, maar ik ga samen met Ilonka naar de playground. Gezellig met de kinderen buiten spelen en knuffelen! Helaas was het slecht weer, waardoor het dan niet door gaat, wat wij die dag eigenlijk niet zo erg vonden! Even rust.

Dinsdag zijn de nieuwe vrijwilligers aangekomen!
'S ochtends eerst weer naar m’n huisje en daarna door naar de daycare. Vandaag gingen ze leren schrijven, of in ieder geval een schrijfoefening. Was leuk om die groepjes te begeleiden, maar begon wel te twijfelen of ik dit echt leuk vond… Niet zo zeer dat de kinderen niet leuk zijn, maar merkte dat het niet mijn ding was en ik me niet gelukkig voelde bij wat ik deed. Daarom heb ik 's morgens besloten om terug te gaan naar de babyroom! Gezellig naar m’n kleine vriendjes en vriendinnetjes! Gezellig knutselen, knuffelen!
Om 12uur kwamen de nieuwe vrijwilligers aan. Ik heb ze hun huisje laten zien en veel vragen beantwoord. Daarna door gegaan voor de boodschappen en gelijk met de ze alle gezellig even gegeten.
Na de boodschappen een rondleiding gegeven en dingen uitgelegd. Daarna was het alweer tijd om naar ons huisje te gaan.
Was die avond erg gezellig in m’n huisje! M’n huismoeder ging dansen en de kinderen stonden te zingen! Ik heb in een scheur gelegen van het lachen, het was zo leuk!

Woensdag een normaal begin van de dag. Nu heb ik tussen 8-9uur een uurtje vrij. Lekker even de was gedaan en rustig aan wat dingen opruimen.
Om 9uur weer naar de babyroom. Sommige kinderen kwamen me gelijk knuffelen en begonnen te lachen. Ook de caregivers die er werken waren erg blij me weer te zien!
Het weer was vandaag weer heerlijk! Er werd voor de kinderen buiten voorgelezen, gezellig alle kinderen om me heen en op schoot. Daarna lekker even gespeeld en dan is het alweer tijd om te eten. Daarna zijn we nog even naar de playground gegaan, ze wilde zo graag met de grotere kinderen gaan spelen.
Verder verliep de dag rustig, lekker even van de zon kunnen genieten. Smiddags ging de playground wel door. Samen met Ilonka daar lekker met de kids gespeeld en gek gedaan! Ik geniet er nog elke dag van!

Donderdag weer een normale start van de dag. Om 9uur gezellig naar m’n kleine vriendjes. Om 10 uur ben ik weg gegaan, want de nieuwe vrijwilligers hadden de high tea met alle huismoeders en andere staff medewerkers. Ook wij waren weer uitgenodigd. Vonden wij echt niet erg! Daarna waren Ilonka en ik ook uitgenodigd om naar de meeting te gaan met Karen en de huismoeders. Zo konden wij onze ervaringen delen met de vrijwilligers! Toen mijn huismoeder aan de beurt was vertelde ze iets over haar kinderen en de problemen in huis. Daarna zei ze dat ze zo blij was met mij en dat ik zo goed met de kinderen om ga! Alle andere huismoeders gingen voor mij klappen, super lief! Geeft toch een goed gevoel om te horen dat je het goed doet!
Verder zijn we die middag wezen winkelen in Galleria. Lekker even rond gelopen! En rode Vans gekocht, zijn hier heel goedkoop!

Vrijdag was eigenlijk een normale dag van de week. Een aantal vrijwilligers zijn op trip gegaan. We gaan een lekker relax weekend houden. Morgen gaan we lekker niks doen en ook een beetje Mama’s verjaardag vieren! Happy Birthday Mam!
Zondag gaan we naar Victoria street Market, een overdekt winkelcentrum met allemaal souveniertjes! Kan natuurlijk niet met lege handen thuis komen…
Hopelijk valt het weer een beetje mee… Al voorspellen ze niet veel goeds! Ach, hoe dan ook, wij vermaken ons wel.
Fijn weekend allemaal! Tot de volgende update maar weer…

Liefs xxx Marrie xxxx

(origineel bericht op be-more.nl)