(origineel bericht op be-more.nl)
En nu weer aan het werk
Ja, ik heb weer een erg leuk weekend gehad, nou ja het begon al op dinsdag. Want dat is onze winkeldag in Pietermaritzburg. We gaan om half 9 en komen tegen 14 uur weer thuis. Gezellig ergens ontbijten of koffiedrinken en lekker rondneuzen.
s’ Middags lekker wezen verfen in de garage met een beetje een schuldgevoel, want ik ging de volgende dag alweer weg.Woensdag hadden we nl de vrijwilligersdag (volunteerday) en werden al om half 9 opgehaald om samen met alle andere volunteers alle projecten van Be More te gaan bekijken. Erg leuk, het ontmoeten van alle andere vrijwilligers en ook om te zien wat bijv. Bobbie Bear doet en wat de meiden op Mother of Peace moeten doen, ook zeker leuk voor mij om zo alvast een beetje kennis te maken met Isiahiah 54 waar ik na the Farm naar toe ga. Omdat the Farm zo ver buiten Durban ligt, heb ik deze nacht een kamer in een backpackers genomen om donderdagochtend om half 5 met de taxi naar het vliegveld te gaan, want ons vliegtuig naar Kaapstad vertrok al om 6.35 uur. Na 2 uur vliegen kwam ik samen met 2 Belgische volunteers aan in een erg warm Cape Town. De gids stond ons al op te wachten. We reden direct naar de Tafelberg, want het was helder weer en dan is het uitzicht fenominaal. Met de kabelbaan omhoog en het was prachtig om zo de hele stad te overzien op 1000 m hoogte.
Later nog botanische tuinen bekeken, rondleiding bij een wijnboer op Groot Constanzia en natuurlijk een wijnproeverij gehad…
Slapen deden we bij de gids thuis, in zijn souterain had hij ruimte voor 3 bedden. Ontbijten en het diner maakte hij ook voor ons klaar, lekker zoals ze in Zuid Afrika eten. Gewoon mee aanschuiven bij hem en zijn vrouw.
Nog naar het Robbeneiland geweest, waar Nelson Mandela 27 jr gevangen heeft gezeten, gewinkeld, naar Kaap de Goede Hoop geweest, veel pinquins gezien, veel stranden en boulevards gezien, dus eigenlijk alles gezien waar Kaapstad om bekend is. Vanmorgen het vliegtuig van half 10 teruggenomen en om 14 uur vanmiddag was ik weer thuis op the Farm. Even bijgekletst met Kunie en toen even bij de kinderen gekeken, werd met open armen en kusjes ontvangen, wel fijn om zo “thuis” te komen…
groetjes Trijntje