(origineel bericht op be-more.nl)
Time flies when you’re having fun
Week 3 zit er alweer op, jeetje wat gaat de tijd toch snel (stiekem véél te snel
). Bij deze weer even een update over de afgelopen dagen.
Woensdag de vrijwilligersdag, leuk om de andere projecten van be-more in deze regio te zien! M’n eigen project vind ik toch wel écht de leukste gelukkig
Woensdagavond zijn we wezen uiteten met Peter en Daphne, ons gastgezin! Gezellige avond gehad!
Donderdagochtend ben ik naar de creche gegaan, Wilke , Roos en Elwin zijn de boodschappen gaan doen. Lekker gezongen met de kids, tellen, kleuren leren en spelen. Daarna hebben we een school bezocht, nou wat een avontuur! De school was bijna uit toen wij er kwamen, dus eerst nog even langs de lokaaltjes gelopen. Grappig om te zien! Toen trokken we al veel aandacht en waren alle kindjes aan het zwaaien. Toen de school uit was, was het een waar gekkenhuis om ons heen! Hele hordes kinderen die allemaal ons aan wilde raken en zo dicht mogelijk bij ons wilde staan. M’n haren vonden de kids ook erg interessant! Toen wij bijv. onze handen omhoog deden en gingen klappen deden alle kinderen ons na. Ook hebben ze met z’n allen nog gezongen. Een hele gave ervaring!
Daarna naar huis, de weg opschrijven naar Lelethu en toen weer de auto in met Sigrid en weer naar de throw-away baby’s. Deze keer met een zak gevuld met pyjama’s en 2 paar schoentjes. De schoenen zijn dus goed aangekomen Aly! Wat een dankbaarheid! Toen ze vroegen of we gingen of nog even wilde blijven zijn we gebleven. Deze 'x mochten we ook by de kleinere baby’tjes. Lekker geknuffeld, vastgehouden en met de iets oudere kindjes gespeeld! Wat een schatjes allemaal! Blijft heftig als je beseft dat er aids baby’s bij zijn en wat deze kleintjes allemaal al wel niet hebben meegemaakt in hun korte leventje… 's Avonds een filmpje gekeken met Sigrid bij een vriendinnetje van haar die ook in PE is en wat huisgenootjes.
Vanmorgen ben ik met de 4 meiden hier in huis die bij Ithemba werken (project met gehandicapte kinderen) mee geweest! Erg leuk ochtendje gehad! Rond 1 uur lekker weekend. Het huis hier versierd voor Daphne (die vandaag jarig is). En daarna op naar seaview. Waaaaaauw wat een enorm gave ervaring! We zijn door het park gereden en hebben giraffen van héél dichtbij, zebra’s en nog wat dieren gezien! Ongelofelijk vet! Daarna op naar de leeuwtjes…en hierbij in de kooi geweest en geaaid. Ik vond het al eng, en toen Sanne bij de grotere leeuw stond en deze haar bij haar vest greep was dit toch wel even eng
De werknemers probeerden met wel en wee het vest uit de bek van de leeuw te krijgen maar dit ging zo makkelijk nog niet
Gelukkig is de schade beperkt tot een paar tanden happen in het vest. Daarna toch maar naar de andere leeuwtjes en geaaid! Supervet!
Liefs vanuit hier !