(origineel bericht op be-more.nl)
Jaa, we zijn er!!
Jeetje, wat gaat de tijd toch snel, nu al! Zondagochtend nog in Groningen en nu al op een fantastisch project in Zuid-Afrika. Maar even beginnen bij het begin. Zondagmiddag richting Dusseldorf, op het vliegveld Lieke, ook één van de vrijwilligers van The Farm, ontmoet. Met z’n drieen door de douane en toen begon eindelijk maar toch ons avontuur. We kwamen na de douane al meer vrijwilligers tegen, gezellige start! De vlucht naar Dubai ging prima, op Dubai nog meer vrijwilligers ontmoet en met elkaar de tijd bij de Mac al yahtzee-end goed doorgekomen J. Na weer een prima vlucht werden we in Durban opgewacht door de regiocoördinator van Be More. We werden naar een erg mooi hostel gebracht, heerlijke maaltijd gehad en daarna nog gezellig gekletst onder het genot van een (welverdiend) Zuid-Afrikaans wijntje. Na een heerlijke nacht slapen, werden we vanochtend wakker met een fantastisch uitzicht over zee! We kregen vervolgens nog wat meer informatie en daarna werden we opgehaald door de mensen van het project. Eerst met elkaar naar een groot shoppingmall om inkopen te doen voor de komende week. En toen eindelijk maar toch richting The Farm! We stapten uit de auto… en daar stonden ze! Wauw een heel groepje kinderen riepen ons al en kwamen al zwaaiend op ons af! Toen we bij hen kwamen werden ze wel verlegen, maar iedereen lijkt het geweldig te vinden dat we er zijn! En wat een uitzicht hier!! Echt super!
Vervolgens de koffers uitgepakt en een rondleiding gekregen over het project. Een aantal kinderen bleven maar met ons mee lopen en ze wilden allemaal kunstjes aan ons laten zien op de trampoline. Ze kropen ook steeds bij ons op de arm, fijn om er voor hen te kunnen zijn! Tijdens de rondleiding en bij de informatie die we kregen blijkt maar weer hoeveel er op dit project nog moet gebeuren. Er zijn super veel mogelijkheden voor het sponsorgeld, want wat is het hier een andere wereld!
Vanavond lekker avondje met de meiden, we zitten in totaal met zes vrijwilligers en de vrijwilligerscoördinator op het project en met elkaar in één huis. Morgen starten we met het echte werk en zullen we gaan kennismaken met de taken van de komende tijd. Ik ben erg benieuwd, maar kan nu al zeggen dat ik een ontzettend voldaan gevoel kan krijgen van dit werk!!
Mijn Afrikaans nummer is trouwens veranderd, jullie kunnen mij bereiken op mijn Nederlandse nummer, maar krijgen via mijn Afrikaanse nummer een berichtje terug. Het nummer is: 0027710590687
Tot snel! Liefs, Aniek