Weekendje plettenburg & week 2

(origineel bericht op be-more.nl)

Weekendje plettenburg & week 2

Afgelopen weekend ben ik samen met Sanne, Sigrid, Lonneke en Wilke een weekendje weg geweest. Heerlijk weekend gehad! Afgelopen vrijdag vertrokken we rond 08.30 uur, nadat we alle spullen in de auto gepropt hadden. Wat 5 meiden allemaal wel niet meenemen met een weekendje weg :wink:

Onze eerste tussenstop was in Jeffreys Bay, de bekende surfhotspot! Hier was ook een festival met marktje en muziek. We hebben eerst even wat gedronken met mooi uitzicht op zee, hebben over het marktje gewandeld en zijn daarna heerlijk op het strand neergeploft! Waauw wat is het daar mooi zeg! Lekker genieten en daarna was het toch echt weer tijd om de reis te vervolgen…Onderweg zijn we nog een keer gestopt bij een brug met een super mooi uitzicht! Rond 15.15 kwamen we aan bij ons mooie resort! Daarna heerlijk bij het zwembad gelegen!

Zaterdagochtend zijn we naar het Knysna elephant park geweest, yes yes, daar waren dan eindelijk de olifanten =) Na een korte video en instructie op weg naar de olifantjess! Eerst mochten we ze voeren en daarna werd per groepje een gids toegewezen! Toen hadden we de tijd om ze te aaien en natuurlijk foto’s te maken. Wat een indrukwekkende beesten zeg! Zo gaaf! Ik zou zo weer gaan :wink:

Na deze gave ervaring gingen we naar monkeyland. We hebben daar een ongeveer een uur met een gids rondgewandeld op zoek naar de aapies! Veel aapjes gezien en onze tocht eindigde met een wandeling over de houten loopbrug, niet heel erg stabiel maar we hebben het overleefd :wink:

Zondag een leuke relaxte dag gehad, plettenburg verkend met de auto vanwege het slechte weer en uiteindelijk lekker gegeten in een restaurantje met zeezicht! Maandagmorgen al vroeg in de auto om weer op weg te gaan naar Port Elizabeth. Wilke en ik waren die dag vrij van het project.

De afgelopen twee dagen de huisjes bezocht! Gisteren het huis van Lulama en Zanele. Bij Lulama hadden de meiden hun pyjama’s nog aan, snel omkleden en lekker naar buiten! Lekker met het zand gespeeld en bij de hinkelbaan. Daarna naar binnen en wilden wat meiden m’n haar doen! Lekker tutten en toen op naar het 2e huisje. Hier was de huisvader Simphiwe jarig, dus Wilke en Ryan hadden een cake gehaald, ik bleef in het huisje. Gezellig gekletst en de gedichten gelezen van een meisje. Daarna verjaardagsliedjes gezongen en lekker gesmuld van de cake! Daarna in de winkel een voetbal en pionnen gekocht voor het jongenshuis van ons donatiegeld!

Vandaag begon de dag met een meeting met Louise. Hier wat punten besproken over ons donatiegeld (boodschappen, kleding/ schoenen voor 2 meiden en nog wat dingetjes voor de prinsen en prinsessenavond die georganiseerd word voor de crechekinderen) en een weekplanning gemaakt. Daarna op naar motherwell en naar het jongenshuis! Ze waren dolgelukkig met de voetbal en de pionnen! Er werd meteen een potje gevoetbald! We hebben op een gegeven moment cola en biscuitjes gehaald bij een winkeltje in de buurt, en toen was het feest helemaal compleet! Glunderende en stralende gezichten! Zo mooi om te zien, met zoiets ‘simpels’ kinderen zo blij maken! Vanmiddag bij de voetbaltraining gekeken in motherwell, voor wat thamsanqa en buurt kinderen. Ook nog even daar het winkelcentrum ingelopen…waar wilke en ik dus de enige blanken waren! Je wordt daar ongelofelijk aangekeken en nagestaard, omdat je blank bent.

Morgen weer boodschappen doen en 's middags waarschijnlijk even kennis maken bij Leluthu (opvanghuis voor baby’s peuters, word ook wel throw away baby’s genoemd), daar gaan we binnekort een keertje helpen en ook wat spulletjes aanschaffen van ons donatiegeld!

Liefs xx

(origineel bericht op be-more.nl)