(origineel bericht op be-more.nl)
Week 9; derde week reizen
Maandag ons laatste dagje in Jeffreys Bay. ’s Ochtends even naar de outlet stores gegaan van o.a. Billabong, een groot surf merk hier in Zuid-Afrika. Want surfen is hier wel echt een ding hoor. En wat heb ik een spierpijn over gehouden aan dat leuke surfen
Spieren waarvan ik niet eens wist dat ik ze had….word dan ook wel een beetje oud….’s Middags een korte tour naar de waterval geboekt, even iets anders dan het strand……Ja ik weet het, het is een luxe probleem. ’s Avonds nog een heerlijke monsterburger op in Island Vibe en daarna met de bus naar Port Elizabeth. Eva, Jessica en ik slapen hier 2 nachtjes, in Lungile. Een prima hostel zo te zien!
Dinsdag wilden we eerst lekker ontbijten en dan op het strand gaan liggen. Nou het ontbijt was heerlijk, maar het strand helaas niet. We werden echt gezandstraald….nou dan lig je niet echt lekker op het strand. Dat was een kort stranddagje. Dan maar boodschappen doen. En lekker luxe met de taxi terug, want zo’n eind lopen dat doen we niet
’s Avonds ons afscheiddiner, want vanaf morgen moetik gedag zeggen tegen Eva en Jessica. Zij gaan naar het Addo Elephant park en dan terug richting Capetown. Ik ga natuurlijk de andere kant op, richting Durban/Joburg. We zijn heerlijk sushi gaan eten. Goede afsluiting zou ik zeggen! Wel raar om dan gedag te zeggen tegen mensen met wie je al ruim een week optrekt……Dat hoort dan ook weer bij het reizen……mensen leren kennen en gedag zeggen tegen mensen….
Maar het was een super leuke week met deze twee meiden!
Woensdag moest ik al om 6.00 op, om met de bus naar Chinsta te gaan, mijn volgende stop, in de Buccaneers backpackers. Die ochtend zie ik Steffi weer, het Duitse meisje wat ik in Plettenberg Bay heb ontmoet. Zij gaat nu ook naar dezelfde backpackers. Echt grappig dat je dus continu dezelfde mensen tegenkomt. Ongeveer 5 uur met de bus, de langste rit tot nu toe. Prima te doen hoor die baz bus. Hij stopt onderweg een aantal keren, om bijvoorbeeld te ontbijten. Eenmaal in Chinsta kijk ik mijn ogen uit. Wat een schitterende omgeving. Midden in de natuur, met een geweldig uitzicht op de lagune en het strand. Daar ontmoeten we Mia en Mairead weer. Ook twee Nederlandse meiden, Kim en Natascha. Natasje vertelde haar verschrikkelijke verhaal over haar ongeluk een paar weken geleden in Zambia. Zij was daar met een groep een reis aan het maken in een truck. Hiervan schoot een wiel los en zijn ze schijnbaar meerdere keren over de kop gegaan. Ze zijn allemaal uit de truck geslingerd en 2 meiden zijn zelfs overleden. Natascha zelf had gelukkig alleen flinke wonden, waaronder erge hoofdwonden. Al haar spullen waren verwoest. Natascha besloot toch door te gaan met haar rondreis. Echt heel moedig! Kim gaat morgen al weer weg, zij is hier 3 weken op vakantie geweest. We zijn lekker met elkaar gaan lunchen in het plaatsje. ’s Avonds was er bij het zwembad een pizza pool party. De ‘party’ was niet echt spectaculair, maar de pizza was heerlijk! jemig ik ben denk ik al 4 kilo aangekomen……alles is zo lekker! Gezellig groepje hebben we zo! Gezellig gekletst en wijntje gedronken. Ook nog een Canadese vrouw van 40 ontmoet, die net gescheiden was.
Donderdag na een heerlijk ontbijt (ben helemaal verslaafd aan muesli met yoghurt en vers fruit), naar het strand gegaan. Een super mooi strand met heel veel mooie schelpen. ’s Middags zijn we naar een lokale school gegaan, waar de kinderen een concert voor ons gaven. Een klein schooltje met 160 kinderen. Ze konden echt geweldig zingen! Weer een mooie donatie gedaan voor een goed doel! Daarna nog even in het heerlijke zwembad gedoken en toen Kim weer uitgezwaaid. ’s Avonds hadden we Mexicaanse avond, wederom met heerlijk eten. Ja mijn reis bestaat toch ook echt veel uit eten als ik het zo weer opschrijf. Ben nu het boek eten, bidden, beminnen aan het lezen. Het eerste deel gaat over eten in Italië. De vrouw in het boek gaat naar Italië puur voor het genot van het eten. Ik herken mezelf daar nu wel in, in het genieten van eten dan…
Verder was het een rustige avond. Nog wel genoten van de drumsessie van Richard. Wat kan die kerel goed drummen op de jembe. Ik moest trouwens gisteren meteen met hem meedoen toen ik bij het zwembad aankwam. Oops, wordt je even voor de leeuwen gegooid.
Vrijdag om 11.00 met Mairead naar Hogsback voor 2 nachten. Wat een geweldige rit erheen, helemaal door de bergen. Mooi om nu wat anders te zien dan alleen strand. Een erg mooie backpackers, Away with the ferries. Met een schitterend uitzicht over de vallei en bergen, een bad met uitzicht op de vallei, een hoge boomhut . ’s Avonds was het wel een beetje eng. Wij en nog 2 Amerikaanse meiden waren de enige in de backpackers en al het personeel was vertrokken. De deuren konden niet goed op slot en het waaide enorm. Alle deuren en ramen klapperden en toen werd er ineens op de deur gebonkt. We waren elkaar al flink aan het bang maken met verhalen van de Blair witch project…… Het was gelukkig en groepje mensen aan de deur, jongens en meiden uit Amerika. Wij besloten maar al te graag dat ze hier mochten slapen, voelen wij ons tenminste iets veiliger! Daarna ook nog locals aan de deur met de vraag of de bar nog open was. Al met al een beetje creapy.
Zaterdag hebben we een schitterende hike gemaakt. Door de bossen op weg naar een waterval, genaamd Madonna and child. Uiteindelijk zijn we met de groep Amerikanen gegaan, kwamen elkaar onderweg tegen. Was een pittige hike, met veel modder en af en toe flink klimmen. Maar dat was het echt waard als je dan bij de geweldige waterval aankomt. Een super grote waterval! De rest van de middag uitgepuft……jemig wat heb ik een slechte conditie zeg……verder een rustige avond, want er is hier echt helemaal niks te doen. Alleen zijn mijn oorbellen hier door iemand meegenomen, had ze laten liggen in de badkamer….beetje jammer……
Zondag op naar coffee bay , naar de coffee shack backpackers, waar ik samen met Mairead een tweepersoonskamer heb. Een lange dag, alleen maar in de auto en bus. Dus best gaar toen we aankwamen. De rit naar de backpackers was echt geweldig. De kerel die reed waarschuwde ons al, dat er van alles op de weg loopt, zoals dieren en mensen. En dat er flink wat gaten in de weg zitten, dus hij de meeste tijd aan de verkeerde kant van de weg zal rijden…En hij had gelijk, wat gaaf om te zien. Er lopen koeien, paarden, schapen, geiten, honden en mensen midden op de weg. En ze lopen gewoon lekker op hun gemak, ook al komen er auto’s aan. En wat een geweldige omgeving, ontzettend veel groene heuvels met alleen maar echte Afrikaanse hutjes. Van die ronde huisjes/hutjes met rieten daken, in de felste kleurtjes geverfd. Allemaal hebben ze koeien, schapen, geiten en paarden bij hun hutje rondlopen. Ik keek mijn ogen uit! Alle kindjes zwaaien naar je onderweg, echt geweldig. Die avond lekker gratis eten (voor het eerst)! Ook nog meegedaan aan een poolwedstrijd, haha na 2 keer was ik al af. En natuurlijk the usual….een lekker wijntje ![]()
Nou dat was weer mijn update voor deze week! Leuk dat er nog steeds mensen zijn die me volgen!! Onwijs leuk om jullie reacties te lezen! Dank daarvoor! Tot volgende week! Oja, foto’s zet ik snel weer op!
Liefs Vera