Weekend en begin week 3

(origineel bericht op be-more.nl)

Weekend en begin week 3

Heerlijk weekend gehad! Vrijdag de museumdag, waar ik in m’n vorige blog al over verteld had! Vrijdagavond zijn we met de meiden eerst naar een cocktailbar gegaan! Lekker cocktailtjes gedronken en toen op naar een discotheek iets verder op. En dat was een feest! Super gezellige avond gehad met de meiden.

Zaterdag zouden we ‘even’ gaan winkelen en misschien nog naar het strand gaan. Het ‘even’ werd uiteindelijk de hele middag, en dit was maar goed ook want het was wel lekker weer, maar toch nog wat te koud voor het strand :wink:
Daarna samen met Sigrid Elwin weggebracht naar een voetbalwedstrijd van jongens uit township motherwell maar uiteindelijk toch de hele wedstrijd blijven hangen. Gelukkig wonnen de jongens en dit werd erna luid gevierd met zingen en dansen! Weer zo cool om te zien! Daarna lekker gegeten en filmpjes gekeken.

Zondag was het strandweer! Pfoee wat een hitte hier! Heerlijk aan het strand gelegen, ook nog de zee ingeweest maar dat was dan toch nog wel iets aan de koude kant vond ik :wink: Lekker gelegen en gerelaxt! Toen we terugkwamen snel douchen enzo, omdat we met Peter mee zouden gaan naar de kerk. De kerkdienst was van 18.00 tot 19.30. Nou en om dit uit te leggen is lastig, ik vond het zo bizar! Mensen die zo in het zingen enzo opgaan, 1 iemand zat te huilen, sommige dansen, sommige lachen en veel mensen lijken wel helemaal van de wereld af! Heel apart om mee te maken. 'S avonds ook nog met Elwin een dakloze opgezocht om hem wat eten te brengen. Het was 21.45 maar hij zwaaide meteen toen hij de auto aan zag komen. We hadden hem twee appeltjes, wat tonijnsalade en sla en een wrap gebracht. Wauw, wat was hij daar blij mee! Zo enorm dankbaar. Ik vond het hartverscheurend om te bedenken dat iemand gewoon zijn leven lang doorbrengt onder de brug, liggend op een kartonnen doos. Zijn schoenen waren te kapot voor woorden, en deze man ‘loopt’ op krukken door een ongeluk. Heftig besef als je bedenkt dat dit het leven is wat die man heeft…en waar wij ons dat soms allemaal wel niet druk om kunnen maken…vond het echt indrukwekkend om van zo dicht bij te zien en mee te maken.

Gistermorgen weer creche gehad en 's middags met 2 meiden van het project naar het winkelcentrum. Vandaag een rustig dagje, straks gaan Wilke en ik spullen kopen voor de prinsen en prinsessenavond en pyjama’tjes voor de baby’s van Lelethu. Verder zien we het wel :wink: Morgen de vrijwilligersdag, waarbij we bij alle projecten van be-more in de regio Port Elizabeth langs gaan om te kijken hoe het eruit ziet! Ik ben benieuwd.

Liefs uit Z-A!

(origineel bericht op be-more.nl)