Week 6.. (geloof ik)

(origineel bericht op be-more.nl)

Week 6… (geloof ik)

Hallo lieve mensen!

Hier weer een update van mijn belevenissen in Zuid Afrika. De week is weer heel snel voorbij gegaan, maar zo gaat het hier iedere keer… Ook leuk om te horen hoe het in Tilburg gaat, en dat ik straks veel nieuwe huisgenoten heb! :stuck_out_tongue:

Ik ga proberen het deze keer wat korter te houden, in het begin van de week was alles toch redelijk normaal, en het is misschien leuker om niet iedere keer van die lange verhalen te lezen! Ik heb inmiddels afgelopen donderdag gehoord toen we de kinderen van de compound gingen ophalen dat de vrouw die met de ambulance is opgehaald overleden is… En haar ongeboren baby ook… Dus dat is verdrietig nieuws.

Woensdag hebben Iris en ik de daycare overgeslagen, en zijn we aan de gang gegaan om de kozijnen van het nieuwe toilet-/douchegebouw te verven. Althans, dat wilden we gaan doen, maar de kozijnen zaten onder het cement, dus we hebben de hele ochtend besteed aan het schoonmaken van die dingen. Later kwam er een koppel om The Farm te bekijken en wat mee te helpen, en zij hebben uiteindelijk de kozijnen geverfd. ’s Middags zijn Iris en ik aan de slag gegaan met één van de kasten van de meiden. Hier hebben we weer schappen in gemaakt! Ik word nog eens een expert in het maken van schappen in kasten…

Donderdag verliep normaal, behalve dat het super heet was, en de kinderen ontzettend druk en ontdeugend… We hebben er zelfs een in de naugthy corner gezet, en dat maakte wel indruk! ’s Avonds was het dan eindelijk tijd om Geerte op te gaan halen! Ik ging samen met Don, en we waren heel mooi op tijd. Het was heel apart om iemand die je normaal alleen thuis ziet zo ver weg te zien, maar heel erg leuk natuurlijk!

Vrijdag zijn we met ons gewone dagprogramma gestart, en volgens mij vond Geerte het ook heel leuk om eens te zien hoe het hier allemaal gaat. ’s Avonds hebben we onder het genot van een wijntje een film gekeken. Zaterdag heb ik eens wat van de omgeving laten zien, en hebben we de ‘mooie wandeling’ gemaakt. Daarna hebben we nog een andere wandeling gemaakt, en tijdens ons wandelen belde Linda ineens, dat we ergens heen gingen. Naar het Lionpark! Super gaaf!

Het Lionpark is een park waar olifanten en leeuwen rondlopen, en je zelf wat kunt rondrijden. We hadden al meteen geluk, er stonden een paar olifanten meteen na het hek, en hij was zo dichtbij dat we hem zelfs aangeraakt hebben, hij stak zijn slurf namelijk naar binnen. Ik heb hem niet aangeraakt trouwens, want ik had een baby op schoot, dus kon die niet zo maar aan de kant gooien. Hij was overigens niet erg onder de indruk van de grote dieren… Na een klein stukje rijden kwamen we bij de leeuwen, het was een hele groep, met ook een paar albino’s! Echt heel tof om eens te zien van zo dichtbij! Op een gegeven moment waren ze zelfs aan de wielen van de auto aan het snuffelen, maar toen hebben we de ramen toch maar even dicht gedaan… In dat zelfde park was er ook nog een Zoo, dus daar hebben we nog veel andere dieren gezien! En op de terugweg naar huis hadden we nog meer geluk; we rijden altijd langs een game reserve wanneer we naar huis rijden, en daar stond dit keer een giraf langs het hek! Wauw!! Ik had daar naast struisvogels en wat antilopen nog niets gezien, dus dit maakte het uitje helemaal compleet! :smiley: Later zijn we bij Linda blijven eten, Jodi had heerlijk gekookt, dus dat was ook heel gezellig.
De volgende ochtend was het helaas alweer tijd om Geerte naar het vliegveld te brengen… Jodi was zo enthousiast aan het kletsen dat ze de afslag naar het vliegveld miste en we nog een kleine sightseeing van Durban kregen! Dus Geerte heeft het nieuwe voetbalstadion ook nog even kunnen zien! Ze heeft haar vlucht gelukkig net gehaald, maar we hadden niet veel later moeten zijn… Jodi heeft net een nieuwe auto, en haar radio deed het niet, dus we gingen langs een neef die dat even moest repareren. Uiteindelijk bleek een groot deel van de familie daar te zijn, en zijn we ook maar blijven lunchen! Was erg gezellig en bijzonder om de familie te ontmoeten! Ik heb toen ook mijn eerste Zuid Afrikaanse biertje gedronken, ik schaam me wel een beetje dat dat nu pas is, na zes weken hier…Toen ik thuis was, was ik voor het eerst in mijn ruim 6 weken hier helemaal alleen… een hele vreemde gewaarwording. Ik heb mezelf maar bezig gehouden met het huis schoonmaken! Gelukkig kwamen de anderen na een paar uur alweer thuis. Uiteindelijk zijn we heel laat naar bed gegaan, omdat iedereen zijn verhalen over het weekend wilde vertellen.

De volgende ochtend hadden we het dus zwaar toen we gewoon begonnen met de daycare, maar de kinderen hadden goede zin. ’s Middag hebben we tegels gevoegd in het nieuwe gebouw, dat was leuk werk om te doen! Verder heb ik niet veel bijzonders meegemaakt geloof ik… We hebben nog een planning gemaakt van alles dat we willen doen, en het gaat zo snel nu… Ik kom alweer bijna thuis! Nouja, over een kleine twee maanden. Maar de grote reis en het afscheid hier komt al wel snel dichterbij…
Ik hoop dat daar alles ook goed gaat! Maar ik hoor het wel weer neem ik aan! Groetjes, Afra

(origineel bericht op be-more.nl)