(origineel bericht op be-more.nl)
Week 3
Lieve Allemaal!
Afgelopen weekend zijn we naar het Zomba Plateau geweest om via het “patato path” naar beneden te wandelen. Naar boven hadden we de taxi genomen en met zijn 4en achterin was geen probleem voor een half uurtje dachten we zo. Alleen blijft het natuurlijk Afrika en was de benzine op toen we al over de helft waren. Dus eerst weer terug naar beneden om te tanken en vervolgens naar boven te kunnen. Bovenop het plateau heerlijk gegeten en toen over het steile pad naar beneden gelopen. Ik heb van de week door de spierpijn nog vaak terug gedacht aan de wandeling, maar het was zeker de moeite waard.
Maandag en dinsdag met het project bezig geweest, waarbij vooral de women empowerment leuk was om bij te wonen. Erg leuk om te zien hoe deze vrouwen samenwerken, kennis overbrengen en elkaar versterken. Dinsdagmiddag hadden we een vergadering over de YODEP dag die voor maandag op het programma staat. Het is een dag om YODEP en de activiteiten meer bekendheid te geven in de community. Grappig om mee te maken hoe zo’n evenement hier georganiseerd wordt. Het budget hebben we dinsdagmiddag (ja, inderdaad met nog minder dan een week te gaan) opgesteld en iets van een dag planning is er niet. Toch heb ik er vertrouwen in dat het goed gaat komen en een leuke dag kan worden. Chaos kennen ze hier immers niet en zonder planning kan de planning ook niet verkeerd lopen. Gisteren was er de vrijwilligersdag waarbij we met alle vrijwilligers de verschillende projecten bezocht hebben. Leuk om te zien waar de rest zich voor inzet en ook goed te zien hoe ontwikkeld YODEP dan al is in vergelijking met andere projecten. Ik heb, zeker na het zien van de andere projecten, het idee dat ik bij YODEP op het juiste project zit.
Vanavond gaan we bbqen bij Pakachere en morgenvroeg vertrekken we naar Cape Mc Lear voor een weekend aan het strand!
Liefs, Floor