week 3

(origineel bericht op be-more.nl)

week 3

Hallo iedereen!

Het is nu eventjes geleden dat ik een berichtje kon plaatsen… In die tijd heb ik al veel gedaan…

Afgelopen weekend ben ik de zaterdag naar Oribi Gorge geweest. Dit was erg geslaagd! Prachtige natuur daar, zebra’s gezien,… en ook een zalige sprong gemaakt!

Zondag ben ik naar Victoria Street Market geweest in Durban. Dit is een groote ruimte met allemaal kleine souvenirwinkeltjes. Erg gezellig! Alleen de buurt is daar niet zo veilig en dat merk je wel.

Maandag kon ik terug aan de slag en nu de school begonnen is, hebben we andere taken. In de voormiddag sta ik steeds bij de jongste kindjes. We starten telkens met enkele simpele Engelse liedjes te zingen. Daarna krijgen ze nog wat Engelse woordjes aangeleerd op een toffe manier. Na een halfuurtje is het al tijd om te spelen. Rond 10u krijgen ze boterhammetjes en daarna gaan ze slapen tot de middag. Het is erg tof om met deze kleintjes te werken, maar ook soms lastig want ze zijn niet allemaal even braaf.

In de namiddag helpen we in de huiswerkklas, babyroom en playground. Dit verdelen we telkens onder de vrijwilligers en dit zorgt voor afwisseling.

Verder heb ik deze week nog durban by night gehad. Dit was een agent die ons de verschillen in durban liet zien. Erg confronterend allemaal. Straatkinderen, mensen die op straat slapen, supermooie villa’s, gevaarlijke buurten,… Ik heb er toch even van wakker gelegen.

Gisteren hebben we alle andere projecten van Be More in de buurt bezocht. Er zijn nog heel toffe projecten, maar ik ben blij dat ik gekozen heb voor Mother of Peace.

Tot snel iedereen!

(origineel bericht op be-more.nl)