De eerste week

(origineel bericht op be-more.nl)

De eerste week

Na een hele lange reis ben ik maandagavond ik Zuid-Afrika aangekomen! Het was donker dus veel was er nog niet van het land te zien, maar het werd wel duidelijk dat Durban een onwijs grote stad is! Zoveel lichtjes bijk elkaar echt niet normaal. S’avonds andere vrijwilligers van alle projecten leren kennen en heerlijk gaan slapen na een nachtje over te hebben geslagen. Dinsdagochtend werd ik wakker en had echt een super uitzicht! Mooie zonsopgang en uitkijkend op de zee, echt zo mooi. Dinsdag verder nog informatie gekregen en rond de middag vertrok iedereen naar zn project. Ik zit met 4 anderen bij mother of peace. Rond de 70 weeskinderen wonen daar en gaan daar ook naar school. Ik help vooral in een huisje( een huismoeder en 7 kinderen) en in een kleuterklas(daycare). Hier help je de kinderen met schrijven/tekenen en knutselen enz. De kinderen zijn heeeeel erg enthousiast als ze je zien en willen het liefst allemaal jou aandacht hebben. Op het begin is dit echt wel wennen en vermoeiend maar dit zal straks wel minder worden. Ook help ik met de reading lessons(helpen engels leren lezen). Dit is heel leuk om te doen want de kinderen zijn zo gemotiveerd en enthousiast. S’avonds hebben we soms nog homeworkroom(helpen met huiswerk). De kinderen zijn zo enthousiast met alles en dit maakt het heel leuk.

Wildcoast

Afgelopen vrijdag werden we heel vroeg opgehaald om naar de wilcoast te gaan. De reis duurde wel 5 uur, maar het was de moeite waard! Heel veel mooie uitzichten over de kust gezien, met rotsen en bergen erbij. Veel gehiked langs de kust, nog geprobeerd om dolfijnen te spotten(jammergenoeg niet gelukt) wel hebben we apen gezien, en ook de lokale bevolking bezocht. Hierbij was ook een moddergrot waar we modder op ons gezicht kregen omdat het goed voor je huid was.
Ook nog veel moerassen gezien en over achtbaanweggetjes gereden. Het weer zat niet helemaal mee, maar het was gelukkig droog. (ik weet dat het in nederland nu 30 graden is,:frowning: Zondag klaarde het wel nog helemaal op en hebben we nog even in het zonnetje aan het strand kunnen liggen.Heel veel foto’s gemaakt en ik zal nog een keer proberen om ze op mn blog te zetten. Echt een super mooie ervaring was dit.

Vandaag weer begonnen aan een nieuwe week op het project, en heb er weer zin in!

(origineel bericht op be-more.nl)