Nog een blog voor jullie

(origineel bericht op be-more.nl)

Nog een blog voor jullie

Hoi allemaal,

Inmiddels is deze nieuwe week ook al bijna voorbij.
Morgen ga ik op safari tot zondag met nog 3 andere meiden van het project en met een oudere vrouw van een ander project. Ik heb er erg veel zin in om meer van Afrika te zien. Afgelopen maandag waren we nog een dagje vrij omdat het public holiday was, hier een feestdag. We zijn naar Durban gegaan en zijn naar Victoria streetmarket gegaan een markt met allemaal leuke kraampjes en aan de andere kant de foodmarket. Hier was ik erg benieuwd naar en je zag overal schapen en geiten koppen liggen ingewanden etc, voor de geur moet je het niet doen maar voor de ervaring wel. Wat me opviel bij de andere Markt was dat het bijna allemaal mensen uit India waren die daar werken. En je bent iedereen z’n vriend en overal krijg je een speciale prijs…

Deze week is snel voorbij gegaan omdat we nog een extra vrije dag waren en de activiteiten erg soepel verlopen, ik heb tijdelijk een nieuwe huismoeder in mijn huisje, mijn vaste huismoeder is voor 5 dagen naar samen met haar zoontje, ik heb het nog nooit zo rustig gehad in het huisje en het is er nu vredig… Daarnaast is de nieuwe huismoeder erg schoon en maakt volgens mij heel de dag schoon als de kinderen buiten zijn.

<a rel=“external” href=“x-apple-data-detectors://0”>Op woensdag</a> had ik vrijwilligersdag, dat betekend dat je alle projecten bij Durban gaat bezoeken en kijkt hoe hun het hebben en wat de taken zijn. Het was een leuke maar lange dag we zouden om 8.15 opgehaald worden maar inmiddels ben ik al gewend aan de Afrikaanse tijd en werd dat 8.45. Ik had ook nog voordat ik had besloten om naar Mother of peace te gaan ook bij palm tree gekeken dit is een kleine opvang centrum voor 16 kinderen en is echt een thuis voor hen. Daarnaast runnen ze een daycare voor de kinderen van mensen uit de buurt zodat ze kunnen werken. Een erg leuk project die me gister ook erg aansprak. Misschien iets om te onthouden om nog een keer te doen en dan voor een maandje in de toekomst.

Vandaag alvast wat boodschappen gedaan voor kerst het wordt waarschijnlijk een kerst waarbij we veel thuis zitten omdat het volgens de begeleiders niet veilig is om ergens uit eten te gaan of naar het strand omdat het onveilig is door dronken mensen etc en het erg druk is( ze hebben denk ik nog nooit een koninginnedag mee gemaakt in Amsterdam of Utrecht ) wij balen hier erg van want we willen ook iets leuks doen. Nu besloten om op kerstavond te barbecuen en eerste kerstdag een diner met ze allen te doen en hopelijk op tweede kerstdag die ze hier niet hebben kunnen we weg. Hopelijk wordt het gezellig en kunnen we nog iets leuks doen.

Liefs Lotte

(origineel bericht op be-more.nl)