Durban by night/vrijwilligersdag.

(origineel bericht op be-more.nl)

Durban by night/vrijwilligersdag.

Vanavond gaan we met Martin een oud politieagent in zijn auto naar Durban, waar we met hem naar de achterbuurten zullen gaan, wat ook een echt deel van Africa is. We zijn heel benieuwd, van vrijwilligers van andere Be-More projecten welke al zijn geweest hebben we gehoord dat het heel indrukwekkend was, wat ze gezien hadden. Morgen hebben we de maandelijkse vrijwilligersdag, waarbij we de projecten waar deze maand vrijwilligers van Be-More zitten gaan bezoeken, om te bekijken hoe het er daar aan toe gaat en ook om te zien of je de goede keuze qua project hebt gemaakt, maarja, een keuze is altijd een goede keuze toch? We beginnen bij ons project, aangezien we het meest afgelegen liggen, nadien gaan we de andere projecten langs en zullen de vrijwilligers wat uitleggen over hun projecten. Voor komend weekend hebben we geen trip op het programma staan, lekker een relax weekend, wellicht wanneer het weer wat beter gaat worden, momenteel is het wat bewolkt, kunnen we een wandeling maken langs de suikerrietvelden. Niet erdoor heen aangezien er tussen het suikerreit graag slangen vertoeven, we hebben er de afgelopen 2 weken nog niet een gezien, wellicht ook doordat we 3 honden om de deur hebben lopen, wat goede slangen verjagers zijn. De computer op het project heeft het na een week alweer begeven, ik hoop dus dat ik de komende week bij de beheerder nog achter zijn computer kan, zodat we jullie op de hoogte kunnen houden, achja, echt Africa zullen we maar zeggen!
Voor komende week sta ik (Gera) ook ingepland met klusdagen, gisteren de weekelijkse meeting gehad met Jodie de coordinator en bij haar wat materialen besteld om de junglegym af (lees veiliger voor de kleintjes) te maken. Ben benieuwd of deze tijdig geleverd zullen worden om het ook te kunnen realiseren. Daarnaast wil ik met de klusjesman gaan kijken of het watergeefsysteem met druppelaars wat ze voor een klein prijsje op de kop hebben weten te tikken, werkbaar gemaakt kan worden, zodat in de zomer de groente voldoende water kan krijgen, waardoor men wat meer zelfvoorzienend kan zijn.

Moeten nu snel gaan stoppen, want we gaan de wekelijkse boodschappen doen, aangezien we echt in the middle od nowhere zitten met geen AH to Go op 5 minuten lopen zoals thuis moeten we even goed in gaan slaan.

We hopen jullie snel weer op de hoogte te kunnen houden.

Veel liefs Mark en Gera.

@Margot, was het nu echt nodig om het schatje L van Dukes in je koffer mee te nemen?, sinds jij weg bent hebben we hem niet meer gezien bij daycare.

(origineel bericht op be-more.nl)