Week 3

(origineel bericht op be-more.nl)

Week 3

<em><strong>Week 3</strong></em>

Deze week zijn we met het thema Animals begonnen. Omdat de kinderen veel met dieren in aanraking komen hebben we het in onze engels en sportlessen verwerkt.

Dinsdag 19 juni
Renske kwam weer even langs om een kijkje te nemen op ons project en om over de verhalen bij te praten.
vandaag hebben we als knutselwerk ballonnen gevouwen tot dieren. Een hondje of een giraffe.
Dit vonden ze in eerste instantie heel eng! Ze hebben het nog nooit gezien en ballonnen gevouwen. Ze waren bang dat de ballonnen ontploffen. Toch hebben we iedereen een ballon gegeven en een voorbeeld gegeven. De kinderen waren ineens een stuk minder bang en vonden het helemaal geweldig. 3 ballonnen ontploften. Aan het einde van de les namen ze deze mee naar huis. Maar door het weer bleven ze niet lang heel.

Woensdag 20 juni
Op woensdag ochtend hebben we afgesproken met Ilse. Ilse is een Nederlandse vrouw van ongeveer 70 die nu al heel wat jaren op Bali woont. Ilse woont naast het project en maakt veel van de kinderen mee. Voor dat we les geven om 2 uur leid ze ons in de buurt naar een rivier. Omdat de verstandelijk gehandicapten vrij waren vandaag hebben we in de ochtend meer tijd.
Heel wat trappen naar beneden lopen en over een prachtige weg komen we bij een grote rivier uit. Grote verhalen kon ze vertellen over de geschiedenis van deze rivier. Later zijn we naar Yeh Pulu gelopen. Een stukje geschiedenis in Bedulu. Een wand met uitgehakte afbeeldingen van vroeger, een tempel, heilig water. Hier kon ze ook veel over vertellen.
Na het middageten zijn we weer terug naar het project gegaan en gaan de sportlessen en de engels lessen met het thema Animals gewoon door.

Donderdag 21 juni
Het heeft de hele nacht geregend en in de loop van dag blijft het regenen. Grote regenbuien! Voor het eerst in een aantal weken is het zo slecht weer. Het grasveld waar we sportlessen geven is helemaal doorweekt! We doen kleine spelletjes op het overdekte plateau. Een variatie van stoelendans vonden ze helemaal geweldig.
Paps is onderweg naar Bali. Na een tussenstop in Kuala Lumpur en een overnachting op Jakarta is het op vrijdag nog maar een uur en 45 minuten vliegen naar Bali (denpasar).

Vrijdag 22 juni
Ik had besloten mijn vader op te halen van het vliegveld. Ik ben met Wayan (de taxi chauffeur van het project naar het vliegveld gereden en mijn vader opgewacht. We stonden per ongeluk bij de verkeerde exit. Waardoor het opwachten een beetje lang duurde en paps van een andere kant aan kwam lopen als verwacht. Ik was wel erg blij om mijn vader weer te zien! We zijn meteen naar de geusthouse in Ubud gereden waar mijn vader 6 nachten overnacht. Ik heb dezelfde dag meteen Ubud laten zien. Ondertussen hebben Chantal, Marloes en Inge de groepen les gegeven.
Scoobydoo touwtjes die wij nog kennen van onze jeugd. Vonden ze hier ook erg leuk. Het was eerst even moeilijk maar als ze het door hebben zijn ze er niet van af te houden.
Ik heb die nacht bij mijn vader op de kamer geslapen. Dat was een stuk makkelijker dan 's avonds naar bedulu en de volgende ochtend terug naar Ubud.

De planning voor mijn weekend:
Zaterdag met de hele groep naar Kuta om te surfen.
Marloes, Inge, Chantal, Maik, Rob (vader) en Renske.
In de avond gaan mijn vader en ik terug naar Ubud

Zondag gaan mijn vader en ik Duiken. Om 8 uur hebben we afgesproken bij de duikschool in Padanbai

De meiden overnachten in Kuta.

(origineel bericht op be-more.nl)