Week 6

(origineel bericht op be-more.nl)

Week 6

Hoihoi,

Lekker een weekendje vrij dus hier alweer mijn weblog van week 6! Time is flying!

Maandag waren de kinderen nog vrij dus konden we met de laatste groep nog een dagje naar het strand. De kinderen die deze dag met ons op pad mochten waren tussen de 6 en 10 jaar. De zee was erg wild en de stroming was erg sterk. Zo sterk dat zelfs Ilonka en ik omvielen. Toen hebben we besloten om alle kinderen uit het water te halen en op het strand te laten spelen. Op dat moment was het ook alweer tijd voor de lunch. Een boterham met pasta is hier bij de kinderen helemaal het einde, daar genoten ze dan ook zichtbaar van. Helaas werd de pret verstoort door een vervelende man die foto’s van de kinderen aan het maken was dus zijn we van het strand af gegaan en hebben we daar gewacht op de chauffeur die ons weer kwam halen. De kinderen lagen in de bus te slapen en waren super moe. Dat was dus alweer een geslaagd dagje strand! 's Avonds met ik samen met Marlynn naar een verjaardag geweest van een jonge in haar huisje. Het zijn allemaal jongens en pubers dus waren niet erg enthousiast. Een verjaardag begint hier om 19:00. Er word gezongen, chips en taart gegeten, de cadeautjes worden uitgepakt en dan is het feestje voorbij. Ik heb in mijn huisje geen verjaardag en wou wel eens zien hoe dat ging. Dit feestje was dus niet erg geslaagd. Morgen gaan we weer naar een feestje in een huisje die geen vrijwilliger heeft. Eens kijken hoe dat is.

Op dinsdag hadden we 's ochtends eerst meeting met de project coördinator. Daar word besproken hoe het gaat, of er problemen zijn, of er kinderen zijn die opvallen en wat we nog gaan doen met het sponsor geld. We hebben een geweldig idee. Daar vertel ik later meer over als wij zelf ook meer weten. Ook was dinsdag mijn eerste dag op de day care. Vanwege de meeting was het maar voor even. Verder was dinsdag een rustige dag en was het op de playground erg lekker om in de zon te knuffelen en te spelen met de lieve kindjes. 's Avonds viel de stroom alweer uit. De stroomdraden waren gejat. Dus ben ik maar lekker op tijd gaan slapen.

Op woensdag had ik dan eindelijk een hele ochtend (tot 10:00) op de day care. We gingen cijfers schrijven. 1 t/m 4 hebben we geoefend. Heel moeilijk voor ze. Toen ze daar mee klaar waren mochten ze gaan spelen. Met een meisje heb ik nog de cijfers zitten oefenen. Ze vond het erg leuk maar het lukte nog niet helemaal. De cijfers overtrekken gaat goed maar cijfers schrijven zonder een stippel lijntje is toch nog erg moeilijk. De cijfers komen dan in spiegelbeeld of op z’n kop op het papier te staan. Nog even oefenen dus. Day care vind ik leuker als op de babyroom staan. De kinderen wat leren is leuk. Ze hebben er meer structuur en dat hebben de kinderen hier nodig. Een programma voor de babyroom was er niet echt dacht ik. Totdat we in een bak in ons huisje een programma van de babyroom vonden die totaal niet word toegepast. Erg jammer, daar had ik vorige maand graag mee aan de slag gegaan.
Op woensdag middag hebben op de playground nog wat geschilderd want het huisje wat we aan het schilderen waren is nog niet klaar.
's Avonds met de meiden in m’n huisje modetijdschriften gekeken. Het zijn echte meiden dus dat vinden ze erg gezellig. De kleintjes mogen er dan ook echt niet bij zijn van ze.

Op donderdag was het eindelijk zover! 's Middags lekker shoppen. We hadden er met z’n alle heel erg naar uitgekeken. Shoppen in de Gallaria. Het was erg gezellig en iedereen was blij met z’n nieuwe aankopen.

Op vrijdag begon het erg rustig voor me. Toen ik om 7:00 aankwam bij mijn huisje waren de kinderen al gedoucht, aangekleed en hadden al gegeten. De huismoeder ging om 7:15 weg. Met de kinderen een spelletje gedaan en om 7:45 naar hun klasje gebracht. Op de day care gingen we knutselen. Tasjes maken. A4 vellen met aan de zijkant gaatjes erin gemaakt met een perforator en daar moesten ze een touwtje doorheen rijgen. De lerares vroeg of ik dat kon maken. Ook vroeg ze of ik nog gaatjes wou maken met de perforator in gekleurd papier waarmee we de tasjes konden versieren. Ja hoor dat doe ik wel. Ondertussen was de lerares met de kinderen aan het zingen, dagen oefenen, de maanden, de seizoenen etc. Na ongeveer een half uur te hebben zitten perforeren kwam ze even vertellen dat we het anders gingen doen omdat dit te moeilijk zou zijn. Ze wou het gaan versieren met stickers en stempels. Heel fijn om dat op het laatste moment te bedenken. Ondanks dat waren de tasjes leuk geworden en waren de kinderen er heel trots op. Voor de pauze van 12:00 (voor de kinderen) hebben we film met ze gekeken in het theater. Het waaide erg hard en ze vinden het hier al snel erg koud om buiten te spelen. Ik vond het geen probleem want voor mij was het ook echt een vrijdag. Ik was erg moe.
's Middags ben ik wel gewoon naar de playground geweest. Daar was wel een care giver aanwezig maar daar leek het niet op. Ze deed spelletjes met de wat oudere kinderen en letten niet op al die kleintjes die daar rond renden over dat grote veld. Dat kon ik dus gaan doen. Erg vermoeiend.
's Avonds in m’n huisje heb ik de kinderen in bad gedaan en om 17:45 ben ik met de oudste meiden naar de kerk geweest. Ze vinden het erg leuk en gezellig als je mee gaat. De kerkdienst duurt hier maar 10 minuutjes dus dat is nog wel vol te houden.

En toen hadden we alweer weekend.

Vandaag ging onze wekker om 5:30. Een uur later werden we opgehaald om naar Oribi Gorge te gaan. Oribi Gorge is een natuurreservaat. We reden eerst naar de suspension bridge. Een loopbrug op 83 meter hoogte. Het uitzicht was erg mooi. Daarna reden we verder naar Leopard rock. Een grote rots waar vroeger een luipaard de zon opzocht als die het koud had. Daar hebben we geluncht en zijn als laatste doorgeren naar de Big Swing. De hoogste swing ter wereld. Helaas durfde ik op dat moment niet meer en heb ik deze kans aan mij voorbij laten gaan. Maar ook daar was het prachtig en heb ik genoten van de uitzichten. Daar was nog een loopbrug waar we over heen liepen toen het heel hard begon te waaien, de brug wiebelde heel erg en dat was wel even spannend. Vandaag hebben we gezien: aapjes, zebra’s, gnoe’s, springbokken, impala’s en elanden. De giraf liet zich helaas niet zien.

Morgen lekker een dagje vrij op het project!

(origineel bericht op be-more.nl)