(origineel bericht op be-more.nl)
Laatste week
Na een hele week werken met de supertoffe kindjes kwam een weekend met ontspanning. Zaterdagochtend stonden we reeds om 5u op voor de ‘Shark Cage Diving’. Rond 5u45 werden we opgehaald door de taxi. We kregen al snel een wetsuit en gingen de zee op met een speedboot. We vaarden een tijdje, de kooi werd in het water geplaatst en wij konden ook het water in. De begeleiders gooiden wat visjes in het water en al snel zwommen verschillende haaien rond de kooi. Echt heel mooi om te zien! Ook soms wat eng als de haaien tegen de kooi zwommen. Tijdens het varen konden we ook walvissen en dolfijnen zien. Prachtig hoor!
Rond 10u waren we terug op het project en hier was het een echt feestje! Een van de vrijwilligers die hier regelmatig komt was deze week jarig en had samen met haar zus springkastelen geregeld. De kinderen vonden dit echt fantastisch. Het was leuk om de kinderen zo gelukkig te zien. We speelden nog wat mee met de kindjes en waren al snel moe. We hadden in de late namiddag/avond geen elektriciteit meer en konden dus ook niet koken. Om deze gezellige dag goed af te sluiten, bestelden we dan maar pizza.
Zondag wouden we graag naar het strand met een aantal kinderen. Maar helaas kon dit niet meer omdat je de toestemming moet hebben van de huismoeder, moet weten welke kindjes aan de beurt zijn voor een uitstapje,… We besloten dan maar om alleen naar het strand te gaan. Een meisje van Zuid-Afrika die ook soms helpt als vrijwilliger op Mother of Peace werkt op het strand en zij had ons uitgenodigd. Dus gingen we mee met haar. Het was een zonnige dag maar helaas ook veel wind. Toch hebben we erg genoten van ons eerste uitstapje naar het strand in Zuid-Afrika.
Maandag konden we terug aan de slag! S’ochtends ging ik helpen in mijn huisje en deed ik de babyroom. Daarna ben ik nogmaals vlug om wat boodschappen geweest. Helaas is het al de laatste week hier dus ga ik de kindjes in mijn huisje eens verwennen. Maandagavond heb ik samen met de kids pannenkoeken gebakken. De kinderen waren heel enthousiast en het was tof! Daarna hebben we samen met Gaby, Chella en de vrijwilligers van mijn huisje barbecue gedaan. Het was dus nog een gezellige avond!
Dinsdag en woensdag heb ik telkens terug in de voormiddag in de babyroom geholpen. Ik heb genoten van mijn laatste daagjes op het project. Ik ga deze kleintjes wel missen! Dinsdag hebben we hun voetjes geschilderd, echt superschattig allemaal… Dinsdagnamiddag heb ik geholpen in de homeworkroom. Ik hielp een doof meisje met haar wiskunde. Dit was echt moeilijk omdat ik het niet met woorden kon uitleggen. Maar ik vond het wel ongeloofelijk tof om te doen! Het meisje genoot ook echt van de individuele aandacht die ze kreeg en deed echt goed haar best.
Vandaag heb ik voor de laatste keer geholpen in de babyroom. Het was terug een heel toffe voormidddag met de kleine schatjes. Ze waren ook echt braaf vandaag. Deze namiddag ga ik nog wat helpen in mijn huisje en ook afscheid nemen. Ik heb nog ijsjes gekocht voor de kindjes van mijn huisje zodat we nog een leuk laatste momentje samen hebben. Deze avond gaan we samen met de vrijwilligers gaan eten in Durban om een mooie tijd af te sluiten.
Ik vermoed dat dit mijn laatste weblog-berichtje is. Bedankt allemaal om mij te volgen en voor de lieve reacties. Ik heb alvast heel erg genoten van mijn tijd in Zuid-Afrika. En deze laatste uurtjes ga ik proberen om de kindjes nog een leuke tijd te geven en natuurlijk ook zelf nog volop genieten. Morgen rond 17u30 stijg ik op in Durban om aan mijn terugreis te beginnen.
Veel liefs uit Zuid-Afrika! Tot snel in België xx