Week 2, ziek ziek ziek en Drakensbergen

(origineel bericht op be-more.nl)

Week 2, ziek ziek ziek en Drakensbergen

Hallo mensen!

Week 2 zit er ook alweer op en met een beetje geluk hebben Danny, Pam en ik salmonella opgelopen. Dus maandag tot en met donderdag hebben we doorgebracht op bed. Leuk! Gelukkig hebben we een videotheek om de hoek dus hebben we nog wat leuke films kunnen kijken.

Vrijdag waren we nog steeds goed ziek maar we hebben onze trip (gelukkig) toch gemaakt richting de Drakensbergen. Even weg uit het drukke Durban richting “the middle of noware”. Om heel eerlijk te zijn moet ik toegeven dat ik zelde zo’n mooie omgeving heb gezien als de Drakensbergen… Genieten.

De trip bestond veelal uit autorijden, over de ouderwetse gravel paadjes de Sanipass op. Geloof me, iets wat je echt moet doen in je leven. De laatste dag voelde we ons wel weer aardig wat beter. Misschien is het lokale eten toch goed voor ons, wat bestond uit rijst, tomatenpuree en een heerlijke stuk worst wat in darmen geserveerd werdt. Best te eten om eerlijk te zijn, smaakt eigenlijk een beetje naar inktvis… Lijkt net rubber!

Omdat ik me weer wat beter voelde ben ik, zo stoer als ik ben natuurlijk, meegegaan om een trip door Lesotho te maken per paard. Alles ging prima, bergje op bergje af, ik was in de voorste linie te vinden. De gids vertelde mij dat ik het snelste paard had en al snel dachten Pam en ik aan een stukje galop. Tot haar grote verbazing (ze heeft zelf paarden thuis) ging ik volop in een sprint met een paard en ze volgde mij. Totdat we opeens een flinke hap/gat in de weg zagen met een diep ravijn eronder. Ik moest wel uitwijken naar rechts om Pam haar leven veilig te stellen. Alleen trok ik blijbaar iets te hard naar rechts, want het paard stopte direct. Maar ik vloog en stuiterde heerlijk over de wegen van Lesotho die uit gravel en stenen bestaan. Top! Alles ligt open, maar ik moet zeggen: het was de moeite waard en het was een prachtweekend. Een weekend om nooit te vergeten!

Voor de foto’s van de Drakensbergen moeten jullie maar even op mijn FB kijken.

En als er in deze tekst te veel spelfouten staan, sorry. Ik kan op deze computer alleen maar de engelse correctie toepassen!

De groeten uit Durban!

(origineel bericht op be-more.nl)