Van Zuid-Afrika tot Lesotho!

(origineel bericht op be-more.nl)

Van Zuid-Afrika tot Lesotho!

Week 5 is ook voorbij gevlogen! Maandag heeft Auntie D. mijn haar gedaan op zuluwijze erg leuk! Dinsdag zijn de nieuwe vrijwilligers aangekomen, we hebben weer een erg gezellig groepje! Donderdag was S. jarig en zijn we gezellig naar de Galleria (winkelcentrum) geweest om wat voor zijn verjaardagsgeld te kopen en natuurlijk een lekkere burger en ijsje! Gezellig! Vrijdag zijn we vertrokken voor een weekendje Drakensbergen in Lesotho. Eerst een nachtje in de Sanilodge gelogeerd en zaterdag met onze gids in de landrover vertrokken in de mooie drakensbergen. Helaas was het wel erg regenachtig, maar dat mocht de pret niet drukken. Na de grens van Lesotho gepasseerd te zijn zagen we al snel sneeuw. Denk je, lekker Afrika, zonnetje zie je nog sneeuw, wat een grap. Erg bijzondere ervaring dus. Gelukkig gingen we afdalen de vallei in en was er geen sneeuw meer. Wel erg koud, dus na de aankomst in het hutje op de hei allemaal lekker in een dekentje gerold en lekker rond het kampvuur gaan zitten, genieten! Nadat de regen is opgehouden hebben we een typisch Lesotho’s openlucht theater gehad en daarna een typische Losotho’s maaltijd. Erg lekker! Volgende dag was het weer stukken beter en zijn we lekker gaan paard rijden door de bergen. Wat een ervaring! Nooit gedacht dat ik ooit nog is op een paard/pony zou zitten, maar wat was het gaaf om door de bergen te rijden op een pony! Na dit avontuur zijn we naar de village gegaan. Allemaal kinderen die je vrolijk tegemoet komen en je hand vast pakken, erg warm welkom. Na dit warme welkom gingen de vrouwen uit het dorp ons laten zien wat zij betekenen en doen in het dorp en kregen we een mooie dans te zien! Ook mochten we nog even lang bij de fortuneteller/healer van het dorp. Ze kon alleen niet onze toekomst voorspellen, omdat het zondag was en omdat ze cristen was deed ze geen consulten op zondag. Na dit alles gezien te hebben zijn we begonnen aan de terugweg over de sanipas en hebben we nog lekker een hot chocolat gedroken in de hoogste pub van Afrika. Het was weer een heerlijk weekendje. Vandaag rustig dagje gehad. J. was jarig vandaag dus ook lekker met hem op stap geweest en de dag afgesloten met een lekker hapje en drankje en een hoop lol! Nu lekker me bedje in!

(origineel bericht op be-more.nl)