Drakensbergen en Lesotho

(origineel bericht op be-more.nl)

Drakensbergen en Lesotho

Ik wou meteen beginnen met mijn verhaal over het weekend van de Drakensbergen, maar ik heb weer heel veel leuks mee gemaakt vrijdag.

Ik ging na de Toy Liberay naar mijn huisjes. Ik had twister meegenomen om te doen met de kindjes. Ze vonden het helemaal geweldig. Toen de vier oudsten naar de kerk waren heb ik met de kleintjes twister gespeeld. Ik kwam er achter dat ze niet eens de kleuren kende. Ik ging met hun spelende wijs kleuren leren. Ze vonden het maar wat lastig.

We hebben na de kerk lekker gedanst op muziek van mijn laptop. Justin Bieber was toch wel de muziek die het meeste gedraaid moest worden. De jongste was ondertussen lekker aan het hangen bij mij en was van plan om in slaap te vallen. Dus ik liep met hem slapend op mijn arm, maar hij moest in bad, dus mijn huismoeder pakte hem van mij af.

Ik vroeg of ik hem na het badderen eten kon geven, zodat mijn huismoeder zelf in bad kon. Daar begon het feest. Hij kon met moeite stil blijven zitten en toen al het eten er in zat kwam alles er ook net zo snel weer uit. Met als resultaat dat ik helemaal onder het baby voer zat. En iedereen mij uitlachen. Wat een feest. Wat een feest. En het eerste wat Gloria zei ‘Can i make a picture’.

Een goed begin van het weekend…

We konden lekker uitslapen zaterdag morgen. We hebben nog lekker kunnen zonnen, want het was 30 graden zaterdag. Daarna zijn we onze spullen gaan pakken en werden om 14:00 opgehaald. Tel er maar een uur bij op, want het is Afrika. Om 15:00 uur gingen we dan eindelijk op weg richting Lesotho. Een lange reis van drie uur voor de boeg. En niet zomaar over wegen. Het ging de hele tijd ‘Keduunk…Keduunk’ hobbel na hobbel, gat na gat. Dus ik was kots misselijk op het moment dat ik de auto uit kon stappen. We verbleven de eerste nacht in een backpackers. We hebben met de meiden van palm tree nog even thee gedronken en zijn daarna gaan slapen.

Om 07:45 was het ontbijt. We hebben daarna de helmpen voor het paardrijden opgehaald. Om 09:00 werden we opgehaald door onze gids Philip. Hij vertelde ons dat de reis naar boven (naar Lesotho) vijf uur duurde, een verassing voor mij. We gaan slapen bij een Lesotho familie, dat is back tot basic. Plassen in een hokje met een diep gat in de grond. Er staat ons wat te wachten. We hebben alle bagage in geladen en zijn vertrokken. We hebben even gestopt bij het begin van de ‘Sani Pass’. De ‘Sani Pass’ lijdt ons naar boven. We gingen met een jeep en dat was ook echt nodig, je kunt het al raden. Onverharde wegen en rotsblokken overal. Op volle toeren de berg op. We hebben momentjes gehad om uit te stappen en even het uitzicht te bekij

(origineel bericht op be-more.nl)