(origineel bericht op be-more.nl)
Week 2, 29-10
Vandaag had ik even een dipje, ik was heel moe. Dit komt denk ik ook wel een beetje door het slechte weer. Er werd ons verteld dat de Wi-Fi weer gemaakt was, maar dan bedoelen ze vooral Internet op zijn Afrikaans. Het huisje waarin ik slaap, eet etc. heeft helaas geen bereik.
Het weer wordt helaas niet beter, de kans zit er zelfs dik in dat het de komende alleen maar zal regen (regenseizoen is nu pas begonnen) werd ons vandaag verteld.
Vandaag was weer een normale dag in de klas. De leerkracht vertelde me dat ze de komende weken dus niet meer zoveel doen, omdat ze bijna zomervakantie krijgen (3 december). Voor mij is dit wel jammer, omdat het niet zoveel meer uithaalt om nieuwe dingen op te starten. Ik had het idee dat de leerkracht vandaag niet helemaal haar dag had. Ze was erg snel boos en trok de kinderen elke keer heel hard aan de oren als ze niet luisterden. Dit hoef je in Nederland tegenwoordig echt niet meer te doen. Je hoeft het hier niet zielig te vinden, want deze kinderen weten gewoon niet beter. Telkens wanneer kinderen zich slecht gedragen, krijgen ze een preek over God en Jezus en hun geloof. Dit vind ik soms nog wel eens lastig, omdat ik niet bepaald gelovig ben opgevoed.
Één kind luistert echt totaal niet en wil voortdurend de lolbroek uithangen. Naar mijn mening is hij veel te slim en vindt hij alles makkelijk. Ik hoorde van andere vrijwilligers dat ze hem laatst als straf, 2 klassen terug hebben geplaatst. Ik heb vandaag uitgelegd aan de leerkracht dat hij juist meer uitdaging nodig heeft, ik hoop dat ik er nog iets kan uithalen. Ook heb ik samen met Nathalie een begin gemaakt met het opruimen van de bibliotheek, wat een werk. Ik denk dat ze nog niet zo lang geleden hebben ontdekt dat het misschien wel handig is om boeken op alfabetische volgorde te zetten……
Mijn huismoeder is nu naar haar familie en 5 dagen vrij. Er is nu dus een vervangende huismoeder voor deze dagen en ik was erg benieuwd hoe de kinderen zich zouden gedragen. Dit ging gelukkig heel goed! Ook met de oudsten (16 en 17) heb ik vandaag lekker gekletst. Ze raken steeds meer aan me gewend en ik ook aan hen.
Liefs