(origineel bericht op be-more.nl)
Eindelijk Afrika…
Hee Allemaal,
Na een lange reis en het vermoeide verblijf in het hostel zijn we nu vandaag echt begonnen bij mother of peace. Het land is erg mooi en de mensen heel vriendelijk. Vandaag was echter erg rommelig doordat er 2 leraren niet aanwezig waren en alle kinderen een beetje samen moesten gaan spelen. De kinderen zelf zijn allemaal erg lief en schattig en, over het algemeen, erg goed opgevoed, maar de begeleiders hadden er inderdaad wel gelijk in dat ze precies weten hoe ze vrijwilligers moeten manipuleren. Ze springen je dan op je nek of zeggen dat ze iets mogen pakken terwijl dit, achteraf gezien, helemaal niet toegestaan is. Er was vandaag zelfs een jongetje die echt heel zielig keek toen ik zijn knikker afpakte omdat hij hem in zijn mond bleef stoppen. Jaja je zou bijna denken dat ik medelijden met hem zou hebben, maar toch niet nee… :P. Het huisje waarbij ik buiten de schooluren help bestaat uit 7 jongens van tussen de 12 en de 17. Ze kunnen eigenlijk alles al zelf, dus het is best lastig om te zien waar je ze dan nog wel mee kunt helpen en wat je kunt gaan doen. Wat ze echer wel graag doen is voetballen, dus de komende 3 maanden zal ik dan ook elke dag moeten gaan voetballen en ik kom dus waarschijnlijk terug als een heuse prof.
Het enige minpuntje wat er tot nu toe is is dat de mensen hier onderling zulu blijven praten terwijl de vrijwilligers er bij zijn. Hierdoor versta je gewoon hele gesprekken niet en is het vrij lastig om mee te praten. Gelukkig hebben we echt een hele leuke groep vrijwilligers en in mijn huisje kunnen we echt heel goed met elkaar opschieten. Ik denk dan ook dat wel met zijn allen nog een hele leuke tijd tegemoet gaan! ![]()
Tot laterz