(origineel bericht op be-more.nl)
Nice time in Africa
Hallo!!
Ook wij hebben nu weekend! Nou ja, we blijven (gelukkig) wel gewoon in ons huisje tussen de kids! Ik geniet echt van alle kindjes om me heen! Elk kind heeft echt iets speciaals! Het lijkt me nu al erg om over 3 weken weer weg te gaan…
Vandaag weer een leuke dag gehad. De wekker gaat hier elke dag om 6 uur. Dan ga ik naar m’n huisje en help ik daar met kinderen aankleden, eten geven enz. Daarna gaan de jongste kindjes naar de babyroom en de iets oudere naar de daycare. De oudste kinderen gaan allemaal met een busje naar school.
Als vrijwilliger help je overal mee. Hiervoor is een rooster zodat iedereen alles een paar keer per week kan doen. Vanmorgen hielp ik bij de babyroom. We halen dan de baby’s op bij de huisjes en gaan dan naar de babyroom. Hier spelen ze, krijgen ze een fles/broodje en drinken en gaan ze even slapen. Heel schattig!
Vanmiddag opgeruimd en bezig geweest met ander dingen die we gaan regelen, zoals het uitzoeken van kerst cadeautjes voor de kinderen.
Om 18 uur ben ik weer naar m’n huisje gegaan. Gespeeld met de kinderen en gezellig gepraat! Nu ik weet wat er met sommige kinderen in mijn huisje is gebeurd en ik weet wie HIV besmet is, moet ik af en toe wel even slikken. Dat vind ik af en toe wel eens moeilijk! Het zijn zulke bijzondere kinderen! Wat hebben de meesten al veel mee gemaakt. Verschrikkelijk!
De kinderen zelf zijn ontzettend vrolijk, dansen en zingen de hele dag! Zo leuk!
Vanavond zijn we met een paar grote jongens (vanaf 10 jaar) naar de gameroom gegaan. Muziek aan en poolen, tafeltennis en tafelvoetbal!
Daarna nog even gezellig met de vrijwiligers buiten een wijntje gedronken! We hebben het gezellig in ons huisje. Erg fijn!
Morgen gaan we een dagje meelopen met een echte Zulu familie! Ik ben erg benieuwd! Jullie horen de verhalen wel!
En dan zal ik ook ff wat foto’s plaatsen!
Ps, bedankt voor alle reacties! Ik vind dat erg leuk om te lezen!!
xxx Gerdien