(origineel bericht op be-more.nl)
Welcome in Afrikca!
Hallo allemaal,
hier mijn eerste berichtje vanuit het mooie Zuid Afrika. Helaas regent het vandaag, maar toen we maandag aankwamen was het dik 30 graden!
Ik zal even bij het begin beginnen, de vlucht hier naar toe was lang maar ging prima. We werden bij het vliegveld opgehaald en naar de backpachers gebracht. Hier konden er lekker de hele dag rustig aan doen, even opfrissen en toen gezellig met z’n allen aan de curry.
Na een goede nacht slapen gingen we onze weekend tripjes plannen. komende zaterdag gaan we op Zulu experience, het weekend daarna gaan we back to basic bij de Drakensberg zonder electriciteit en stromend water, en het laatste weekend gaan we op safari opzoek naar de big five.
Daarna gingen we dan echt naar het project toe! Heel spannend allemaal! We kregen een eigen vrijwilligershuisje waar wij de komende 4 weken in wonen, samen met Gerdien, Kim en Micha. De eerste dag op het project hebben we niet zo veel gedaan, we hebben onze tassen leeggehaald en alles een plekje gegeven. Die avond hebben de 3 vrijwilligers die hier al een maand zitten voor ons gekookt. Toen we 's avonds bijna zouden gaan slapen hadden we al een kakkerlak (!) in onze slaapkamer, gelukkig was Kim zo heldhaftig om het te vangen. We konden er niet meer vinden, maar ik ben 's nachts wel een paar keer wakker geworden omdt ik vreemde geluiden hoorde, en dus bang was dat ik een kakkerlak in mijn bed zou vinden. Gister hebben we een rondleiding gekregen over het hele project, het is echt veel groter dan ik had verwacht! Daarna hadden we een lunch met iedereen die op het project werkt om elkaar wat beter te leren kennen. Toen kregen we voorlichting over hiv/aids omdat dat een hele grote rol speelt hier in Zuid Afrika, erg intertessant allemaal.
Toen was het tijd om naar ons huisje te gaan om de kids en de huismoeder te ontmoeten. Ik zit in het huisje Holy Name. Hier wonen 6 kinderen, twee jongens van 12, een meisje van 6, een jongen en meisje van 4 en dan nog een meisje van 3 jaar. Toen ik binnenkwam kreeg ik al allemaal knuffels en vroeg iedereen meteen naar mn naam. Ik moest meteen boekejs voorlezen en hun namen oefenen. Dat valt nog niet mee, maar dat komt vast snel genoeg.
Ik zal de volgende keer wat meer info geven over het dagritme en de dingen die ik allemaal doe op het project, omdat nu de eerste dagen vooral even wennen zijn en we veel informatie hebben gekregen.
Het is echt heerlijk hier, ik geniet van alles om me heen! Ook realiseer ik me al dat ik al bijna een week van huis ben, maar nog helemaal geen tijd heb gehad om heimwee te hebben, gelukkig!
Het uploaden van foto’s lukt nog niet helemaal… maar als ik meer tijd heb zal ik het nog eens proberen en dan kan ik ze alsnog bij dit berixht plaatsen.
Tot snel en veel liefs !!