Einde herfstvakantie.

(origineel bericht op be-more.nl)

Einde herfstvakantie.

Lieve allemaal,

Vandaag hebben we allemaal een heel relaxte dag gehad; winkelen in Victoria Street market, waar ik heel veel souvenirtjes heb gekocht. Zo mooi allemaal, ik heb zelfs (geleerd) af lopen dingen…ging goed, maar niet te veel hoor, vind ik ook weer niet nodig.
Daarna lunchen bij Moyo, een super mooi restaurant aan het strand, waar je gezicht beschilderd wordt met witte verf.
Vervolgens zijn we nog gewoon inkopen gaan doen om deze week onze voedselvoorraad op peil te krijgen en toen weer moe maar voldaan naar huis.
Vandaag was het een koude, regenachtige dag; lijkt wel Nederland…bah…
Het is hier nu al helemaal donker en 's avonds wordt het ook kouder…we zitten hier in de herfst.

De 2 weken herfstvakantie zijn nu voorbij en morgen gaan we dus beginnen met het normale programma.
Mijn werkschema is voor de komende week als volgt:
opstaan 6.45 uur, om 7.30 uur aanwezig op de daycare tot 15.00 uur.
Van 15.00-17.00 huiswerkbegeleiding van de 11 kinderen die naar school gaan.
Dus op zich…best een lange dag, maar wel helemaal leuk.

ik had volgens mij al gezegd dat ik niet mee kon om in een school te gaan kijken, omdat het onder Brits “regime” valt en erg streng is.
Maar…ik mag misschien met Peter een keer mee als hij de kinderen op gaat halen en dan kan ik wellicht het terrein even op komen; ook leuk.

In Lesotho heb ik wel een school gezien en binnen even foto’s gemaakt. Wat me opviel was dat ze overal al Engelse platen hebben hangen. Elske…hier beginnen ze al meteen van het begin af aan met Engelse les…en ook worden alle vakken in het Engels gegeven; mooi toch?!

Nou…dat was het even voor vandaag, ik hoop dat het morgen in ieder geval droog is en ietsie warmer mag eigenlijk wel.
En hoewel ik zélf vind dat ik al best verkleurd ben…voor mijn doen dan he…kreeg ik vandaag van onze taxichauffeur de vraag…“of ik ijzer-tekort had”!!! grgrgrgrgr…omdat ik zo wit zag… raar volk die Afrikanen!!! hihihihi
Maar goed…ik heb er naast “Mom”, “oma”, “oudje”…nu dus weer een nieuwe naam bij “sneeuwwitje”…
Dus…deze week ga ik géén Vision factor 30 opsmeren want…het werkt wel heeeeeeel erg goed…hihihihi!!!

Liefs, en ik ga proberen om er foto’s op te zetten, maar Veerle zegt net dat het internet weer super traag werkt…that’s Africa!!!

Corine

(origineel bericht op be-more.nl)