Ik vlieg geregeld in Indonesie en het viel mij altijd op dat de vliegtuigmaatschappijen adverteren en druk aan promotie/marketing doen via internet middels hun websites
Een luchtvaartmaatschappij in Indonesie moet een website hebben, want dat is modern.
De werking van die website is geheel is iets anders, adoh… komputer sedang heng… is een excuus die je veel hoort in Indonesie. Een website voor boekingen heeft nauwelijks zin, want wie gebruikt er nou echt een komputer in dit land en wie heeft er een creditcard. SMS boekingen schijnen in te zijn, ik heb het wel eens geprobeerd maar maar nooit een bevestiging ontvangen. Misschien een ouderwetsch telefoontje ? Meestal ga ik gewoon naar een reisburo/GSA in Indonesie.
Hieronder een aantal websites van Indonesische luchvaartmaatschappijen
Airefata, Merpati Nusantara Airlines, en Lion Air
Deze geeft ook niet de berichten die je wilt zien (no flight available)
http://www.airefata.com/home.php?modul=schedule&lg=eng
Deze staat ergens in 2004 “vast”:
http://www.merpati.co.id/
En hier gebeuren er ook vreemde dingen:
http://www.lionair.co.id/Default.asp