Wat een heerlijk eiland, prachtige tempels, natuur en vriendelijke gastvrije mensen. We verbliiven in Canggu, Pererenan, 10 minuten lopen naar surf strand. We verblijven ineen klein villapark (6 bungalows) met zwembad. rustig hier. We hebben een privechauffeur, bob balidriver, voor onze stranddagen en het bezoeken van tempels, ubud, noord en zuidbali. we genieten volop en bob neemt ons mee naar mooie plekjes en lekkere restaurants. We eten alleen maar balinees, omdat wij deze keuken willen leren kennen. Morgen gaan we naar candidasa om te snorkelen en het waterpaleis te bezoeken. Nu las ik iets over blue lagoon. Is het een mooi snorkelgebied daar? Het enige waar ik moeite mee heb is de sterke stroming…ben dol op zeezwemmen, maar d onderstroom die hier is is te sterk voor mij. Is het dan wel verstandig om te snorkelen?
Ben zelf in de problemen gekomen bij blue lagoon. Hoe ben ik in de problemen gekomen?
Vanaf het strand was het circa 50-70 meter zwemmen naar het koraal. Eenmaal uitgesnorkeld probeerde ik weer terug te zwemmen, maar door de sterke stroming kon ik de kust bijna niet meer bereiken. Uiteindelijk ben ik geholpen door een ervaren zwemmer
Tip: laat je door een local afzetten bij he rif en klim daarna weer lekker het bootje in.
Volgens mij ligt blue lagoon in een baai in het noorde van padangbai
Veel plezier!