Weer thuis na een geweldige reis

Hallo,

Afgelopen donderdag zijn wij thuis gekomen na 3 weken op Bali geweest te zijn. Hiervan zijn wij ook enkele dagen op Lombok en Gili Trawangan geweest.
Onze ervaringen zijn echt super.
De mensen zijn er zo ontzettend aardig en hulpvaardig…echt geweldig gewoon.
De natuur is er echt prachtig. Het verkeer een grote drukte en ik raad het iedereen af die zelf wilt gaan rijden daar. Alleen in Amed hebben wij een scooter gehuurd en daar is het goed te doen om zelf te rijden.
We hebben op Bali een aantal dagen een gids gehad, welke ons echt hele mooie plekken heeft laten zien.
Op Lombok hadden we een andere gids en ook hij was echt fantastisch.
Beiden spreken de nederlandse taal zeer goed.
We zijn totaal in 7 hotels geweest en dit is ons zeer goed bevallen.
Lombok vonden wij helemaal geweldig. Het is er nog een stuk minder toeristisch dan op Bali en dat vonden wij wel zo prettig.
Noord Bali en Noord-Oost Bali is ook nog redelijk rustig.
Gili Trawangan vonden wij erg tegenvallen.
Het eiland is compleet in beslag genomen door de jeugd.
Wij gingen erheen om te snorkelen, maar dat viel ook erg tegen.
Gelukkig verbleven wij op Gili maar 1 nacht en gingen we de volgende dag weer terug naar Bali.

Voor alle mensen die binnenkort gaan: Heel veel plezier!!!
Voor mensen die nog twijfelen: niet doen, maar gewoon gaan.
Mochten jullie telefoonnummers willen van de gidsen die wij hebben gehad, stuur me dan maar een berichtje.

Groetjes Jolanda

Fijn dat je het zo goed hebt gehad op “mijn” eiland.
Sampai jumpa dan maar Jolanda

Je bent niet de enige die de hype van / over de Gili’s nabij Lombok persoonlijk ervaart en uiteindelijk vindt tegenvallen.

Leuk om te lezen dat je het wel in Amed aandurfde om met de scooter rond te rijden. Het is inderdaad beduidend rustiger in het verkeer bij ons dan in het zuiden van Bali.

Hallo Jolanda,

Leuk om te lezen dat het een geweldige ervaring was!
Wij vertrekken zelf 1 september voor 3 weken naar Bali, onze eerste keer en verblijven op 3 accomodaties van waar wij allerlei dingen willen zien en ondernemen.
Daarom zou ik van jou graag meer informatie (naam en email en/of, telnr.) willen van de gids die jullie op Bali hadden.

Misschien kun je me ook wat tips geven, wat hebben jullie allemaal gezien en gedaan op Bali?

Ik hoop op je antwoord.

Groeten,
Elvera